میانگین رشد 12 درصدی حق بیمه بیمه‌گران اتکایی در کل سال 2022

به گزارش ریسک نیوز، قوی ترین میزان افزایش سال مالی 2022 با 16/7 درصد از طرف بیمه اتکایی جهانی که توسط Gallagher Re – Hannover Re، Munich Re، SCOR، Everest Re و Swiss Re مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، به دست آمد.

گزارش گالاگر ری با عنوان نتایج مالی بیمه ‌گران اتکایی جهانی برای سال 2022 اظهار می دارد: «رشد دو رقمی حق بیمه‌ ها در هر سه ماهه و سالانه نه تنها با افزایش قیمت ‌ها، بلکه همچنین حفظ بیمه نامه های بالاتر و رشد ارگانیک حمایت می ‌شود. بزرگترین بیمه گران اتکایی در سطح جهان را که دارای خطوط تجاری معنی دار یا عملیات بیمه اتکایی هستند ردیابی می شوند.

تورم در سال 2022 در بسیاری از اقتصادهای جهانی به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید و همچنان بر روندهای برتر صنعت تأثیر دارد. به غیر از AIG، تمام شرکت ‌هایی که Gallagher Re دنبال می‌ کند، نسبت به سال قبل افزایش حق بیمه را گزارش کردند. 16 شرکت از 26 شرکت موجود در مجموعه داده‌ ها رشد دو رقمی حق بیمه را گزارش کردند و از این تعداد، پنج شرکت افزایش بیش از 20 درصد را گزارش کردند.

این گزارش می ‌گوید: «اگرچه افزایش نرخ ‌ها همچنان رو به تعدیل است اما برخی از تیم ‌های مدیریتی انتظار دارند در سال 2023 حاشیه سود کلی برای تجارت خطوط تجاری خود افزایش یابد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «روندهای حاشیه بر اساس خط تجاری متفاوت بود و خطوط غرامت و مسئولیت حرفه ‌ای کارگران (به عنوان مثال، D&O) چالش ‌برانگیز تلقی می‌ شوند در حالی که قیمت‌ گذاری املاک تجاری از افزایش هزینه ‌های بیمه اتکایی منتفع شده است.

گالاگر ری گفت، در حالی که سود خطوط شخصی در سال 2022 همچنان با چالش مواجه بود، تیم های مدیریتی نسبت به بهبود در سال 2023 در نتیجه افزایش نرخ های اخیر خوش بین هستند و اشاره کرد که بیمه ها عموماً انتظار دارند رشد حق بیمه بالا در طول سال 2023 ادامه یابد.

موضوعات اضافی شناسایی شده توسط Gallagher Re از نتایج بیمه اتکایی تمام سال و سه ماهه چهارم عبارتند از:

میانگین نسبت ترکیبی به طور جزئی به 95/7 درصد بدتر شد که عمدتاً به دلیل افزایش تورم در نسبت زیان فرسایشی بود.

زیان سرمایه گذاری بر میانگین ROE تمام سال تأثیر می گذارد که به 10 درصد کاهش یافته است.

ارزش حقوق صاحبان سهام در سال مالی 2022 به طور متوسط 27 درصد کاهش یافت که ناشی از زیان های تحقق نیافته سرمایه گذاری ها و تا حدی بازده سرمایه (اعم از سود سهام و بازخرید) بود.

علی رغم کاهش ارزش حقوق صاحبان سهام، توانایی پرداخت بدهی اروپا در سطح 235 درصد باقی ماند که توسط نرخ های بهره بدون ریسک بالاتر و سود حفظ شده پشتیبانی می شود.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع: https://www.insurancejournal.com/news/international/2023/03/24/713746.htm

بیمه اتکاییبیمه گریصنعت بیمهگالاگر
نظرات (0)
افزودن نظر