هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۰۱/۰۶

سامانه بارشی وارد کشور می شود

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و شمال غرب فارس بارش شدت خواهد داشت در این مناطق رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و شرق لرستان بارش بصورت برف است.

همچنین امروز در جنوب غرب، غرب کشور کاهش نسبی دما حدود ۵ تا ۷ درجه رخ می‌دهد. دوشنبه این سامانه بجز استان سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی در سایر مناطق کشور فعال است.

در شمال خوزستان ایلام، کرمانشاه و غرب کردستان بارش شدت خواهد داشت. سه شنبه نیز در کل کشور ابرناکی و بارش انتظار می‌رود بتدریج بعد از ظهر در نیمه غربی کشور مقدار بارندگی کاهش یافته و دما در این مناطق افزایش خواهد یافت.

چهارشنبه فقط در نیمه شرقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار باران و وزش باد پیش بینی می‌شود. در مرکز و نوار شرقی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و این سامانه بتدریج از کشور خارج می‌شود.

در دامنه‌های جنوبی البرز سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش موقتی دما همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

همچنین با عبور موج دیگری از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های کردستان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

پنجشنبه علاوه بر استان‌های واقع در شمال غرب با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر بارش در اردبیل، گیلان و مازندران نیز آغاز می‌شود

جمعه در گیلان، مازندران، گلستان خراسان شمالی خراسان رضوی و در ارتفاعات البرز بارش پیش بینی می‌شود.

بعد از ظهر یکشنبه و روز دوشنبه شمال و مرکز خلیج فارس و سه شنبه نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پیش‌بینی هواشناسیسازمان هواشناسیهواشناسیوضعیت آب و هوا
نظرات (0)
افزودن نظر