لیست بدهکاران اعلامی بیمه از دریچه نمودار

به گزارش ریسک نیوز  اطلاعات منتشر شده توسط سخنگوی بیمه مرکزی حاکی از آن است که تا پایان آذر ماه سال 1401 میزان مطالبات شرکتهای بیمه از شبکه فروش بیمه بیش از 2،7 هزار میلیارد تومان است که حدود دو سوم از این مبلغ فقط مربوط به 10 بدهکار عمده است.

عمده ترین بدهکار شبکه فروش بیمه به شرکتهای بیمه، شرکت کارگزاری بیمه سایپا با 784،4 میلیارد تومان است. در واقع 29 درصد از کل مطالبات شرکتهای بیمه از شبکه فروش بیمه مربوط به همین شرکت است.

شرکت نمایندگی بیمه ایران خودرو (کد 410012-شرکت بیمه پارسیان) با 244،9 میلیارد تومان دومین بدهکار بزرگ شبکه فروش بیمه به شرکتهای بیمه ایست که 9 درصد از مجموع بدهی ها به این شرکت اختصاص دارد.

شرکت کارگزاری بیمه چتر آسایش ایرانیان که به گروه صنعتی ایران خودرو وابسته است، با رقم 243،9 میلیارد تومان که 9 درصد از کل مطالبات شرکتهای بیمه از شبکه فروش بیمه را در برگرفته، سومین بدهکار بزرگ صنعت بیمه به شمار می رود.

عمادالدین فرمیهنی فراهانی (شرکت بیمه آرمان) با 137،9 میلیارد تومان، شرکت نمایندگی بیمه همراه اندیشان فرتاک (شرکت بیمه ملت) با 78،7 میلیارد تومان، شرکت کارگزاری بیمه همپاد ره با 70،8 میلیارد تومان، فاطمه خوشبخت (شرکت بیمه ملت) با 47،3 میلیارد تومان، فرزانه پیرنیا (شرکت بیمه پارسیان) با 44،6 میلیارد تومان، شرکت کارگزاری بیمه برکت با 42،8 میلیارد تومان و شرکت نمایندگی بیمه امید و آسایش سرمایه ایرانیان (شرکت بیمه معلم) با 35،9 میلیارد تومان در رتبه های چهارم تا دهم مهمترین بدهکاران عمده شبکه فروش بیمه به شرکتهای بیمه قرار دارند.

مجموع بدهی این 10 بدهکار عمده در شبکه فروش بیمه به 1،731.6 میلیارد تومان می رسد که 64 درصد از کل مطالبات شرکتهای بیمه از شبکه فروش را تشکیل داده است.

 

بررسی های بیشتر روی این آمار نشان می دهد که مجموع بدهی  211 بدهکار عمده در شبکه فروش بیمه از 2،200 میلیارد تومان بیشتر است که حدود 79 درصد از این مبلغ فقط مربوط به جمع بدهی های 10 بدهکار عمده است که در بالا معرفی شدند.

 

در واقع حدود 81 درصد از کل مطالبات بیش از 2،7 هزار میلیارد تومانی شرکتهای بیمه از شبکه فروش بیمه مربوط به 211 بدهکار عمده است که مجموع بدهی های آن ها بالغ بر 2،2 همت است.

مجموع کل حق بیمه دریافتی در سال گذشته بالغ بر 175،4 همت بود

با توجه به اینکه کل حق بیمه دریافتی سال 1401 حدود 175،4 هزار میلیارد تومان و مبلغ کل مطالبات شرکتهای بیمه از شبکه فروش بیمه برابر با 2،7 همت است، نسبت مطالبات این صنعت به کل حق بیمه دریافتی به حدود 1,6 درصد می رسد.

بر اساس استانداردهای بین المللی در صورتی که حجم مطالبات شرکتهای بیمه کمتر از 5 درصد از کل حق بیمه دریافتی را در بر بگیرد، نگران کننده نیست.بر این اساس نرخ مطالبات صنعت بیمه کشور ظاهرا جای نگرانی ندارد اما از زاویه دیگر و ازین جهت که در چند فر حقیقی و حقوقی متمرکز شده نکران کننده است.

از طرف دیگر بسیاری کارشناسان معتقدند به غبر از خودروسازها که همیشه جزو بدهکاران عمده مطرح هستند چرا بیمه مرکزی اسامی سایر بدهکاران وابسته به نهادهای خاص را اعلام نکرده و به اعلان بدهی چند نماینده و کارگزار حقیقی و حقوقی اکتفا کرده است ؟

چرا جرئیات این مطالبات از جمله جاری و غیر جاری بودن آن اشاره نشده است؟و …

بدهکاران بیمهبیمه مرکزیقائم مقام بیمه مرکزیمشعلچی قائم مقام بیمه مرکزی
نظرات (0)
افزودن نظر