بریتانیا بخش بزرگی از سهم لویدز را واگذار می کند

دولت بریتانیا قصد دارد تا بخشی از سهام بانک لویدز را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از صنعت بیمه به نقل از یورونیوز، این بانک در جریان بحران مالی سال 2008 از مالکیت خصوصی به بانکی ملی بدل شده بود و حالا پس از سود 75 میلیون یورویی، دولت بریتانیا سهم این بانک را اندک اندک به بخش خصوصی واگذار می کند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند، این مسئله که بانک برای دولت درآمدزایی کرده بسیار مهم است. بسیار جالب است که بریتانیا شش درصد این بانک را می فروشد و 30 درصد دیگر را نگه می دارد. این نشان می دهد که لندن به آینده امیدوار است.

بین سال های 2007 تا 2009 دولت بریتانیا نزدیک به 37 درصد از سهام این بانک را خرید تا این بانک به طور کامل ورشکسته نشود.

این در حالی است که شرکت لویدز چندی پیش 500 میلیون پوند از دارایی های خود را فروخت. یکی از دارایی های به فروش رفته، شرکت بیمه آلمانی "هایدلبرگر لبن" به ارزش 257 میلیون پوند است. این شرکت بیمه به طور خاص در زمینه بیمه عمر فعالیت می کند.

لویدز همچنین ۲۵۴ میلیون پوند از وام های پرخطر خود در بانک آمریکایی ’"گلدمن ساکس" را به خرده فروشان و تولیدکنندگان بریتانیایی واگذار کرد.

"لویدز بانکینگ" موسسه مالی و بانکداری بریتانیایی است، که در زمینه ارائه خدمات بانکداری، بیمه، سرمایه ‌گذاری و مزایای بازنشستگی فعالیت می‌ کند. ریشه‌ های تاسیس لویدز بانکینگ گروپ به سال ۱۷۶۵ و تشکیل بانک "لویدز تی‌اس‌بی" بازمی‌ گردد.

این گروه در سال ۲۰۰۹ و در پی ادغام لویدز بانک و شرکت خدمات مالی "اچ‌بی‌اس‌او" که خود از ادغام چهار بانک بریتانیایی تشکیل شده بود، راه ‌اندازی شد. شعبه مرکزی این بانک در شهر لندن، بریتانیا قرار دارد و سهام آن در بورس نیویورک و بورس لندن معامله می ‌شود.

تا سال 1999 تمامی شعبه‌ های این دو بانک در ولز و انگلستان، نام جدید مشترک را بر سردر خود قرار دادند و از یک قانون ثابت پیروی می‌ کردند. شعبه‌ های اسکاتلند نیز با حفظ عبارت اسکاتلند در آخر نام خود، همین قوانین را در دفاتر گسترده خود در شبه جزیره بریتانیا اجرا می ‌کردند.

در سال 2000 میلادی آنها یک شرکت بیمه عمر اسکاتلندی را به ارزش هفت میلیارد دلار خریداری کردند که این گروه را به دومین تامین ‌کننده این نوع بیمه در انگلستان تبدیل کرد. بازار بیمه لویدز هم در بخش دولتی و هم در بخش خارجی بریتانیا نقش مهمی را ایفا می کند.

لویدز، یک شرکت بریتانیای است که در زمینه بیمه و بیمه اتکایی فعالیت می ‌کند. در سال ۲۰۱۱ میلادی، بیش از 33.447 میلیارد پوند از درآمد حق بیمه به این شرکت اختصاص یافت. اما گروه بانکی لویدز در سه ماهه سوم سال جاری متحمل زیان مالی شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  12