راهبردهای بیمه خاورمیانه؛ از استقرار نرم افزار جهانی بیمه گری تا ارایه محصولات نوآورانه/ اولین حضور رسمی محمد ابراهیم امین پس از بیمه مرکزی

اولین بیانیه رسمی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه منتشر شد ؛

پرداخت حرفه‌ای و تخصصی به بیمه‌های عمر و زندگی، ارائه محصولات معتبر، مطلوب و موردنیاز اقشار مختلف جامعه و خانوارها، بسترسازی برای ورود ابداعات، خلاقیت‌ها و نوآوری به این حوزه، و بهره‌گیری از الگوهای موفق جهانی، اهداف عمده بنیان‌گذاران و مدیران شرکت بیمه زندگی خاورمیانه است.

به گزارش ریسک نیوز،اولین بیانه رسمی موسسین و کارکنان بیمه زندگی خاورمیانه منتشر شد.

در این بیانیه امده است ، بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت تخصصی بیمه‌های عمر و زندگی است که به همت و پی‌گیری کارآفرینان کشور در حوزه‌های بانک، بیمه، صنایع، فن‌آوری اطلاعات، ساخت‌و‌ساز و تجارت خارجی به‌عنوان هیأت‌مؤسس از سال 1388 اقدامات تأسیس را آغاز کرد.

فعالیت در حوزه‌های مختلف پوشش‌های بیمه‌ای به تناسب پیچیدگی کسب‌و‌کار و زندگی در دنیای امروز نیازمند برخورد حرفه‌ای و تخصصی است. علیرغم آنکه بخش اعظم پرتفوی بازار بیمه کشورهای توسعه‌یافته را بیمه‌های زندگی تشکیل می‌دهد (بیش از 60 درصد) در بازار بیمه ایران این سهم حدود 12 درصد است.

شرکت‌های فعال در بازار بیمه کشور به استثنای چند شرکت اتکائی همگی جنرال هستند بدین معنی که در همه حوزه‌های اموال،  زندگی و مسئولیت فعالیت می‌کنند. منابع مدیریتی، مالی و انسانی شرکت‌های بیمه عمدتا درگیر حل‌وفصل مسائل بیمه‌های اموال و مسئولیت و بویژه خودرو و درمان است. بدین معنی که دغدغه‌های فراوان این پوشش‌ها که بدلیل دخالت دولت در قیمت‌گذاری و تغییرات نرخ دیه و تعرفه‌های درمانی مداوما افزون‌تر و گسترده‌تر می‌شود امکاناتی برای توجه به توسعه بیمه‌های عمر و بروز ابداع، خلاقیت و نوآوری در آن باقی نمی‌گذارد.

علیرغم وجود بازار بالقوه وسیع بیمه‌های عمر و زندگی و وابستگی توسعه آتی صنعت بیمه به این رشته، متاسفانه به‌دلایل مختلف آن‌چنان که باید بدان پرداخته نشده‌است. نه از جانب دولت و سیاست‌گذاران اقتصادی و نه از جانب شرکت‌های بیمه اعم از دولتی و خصوصی.

درک این نیاز از سوی مؤسسین شرکت بیمه زندگی خاورمیانه و اقدام به تأسیس یک شرکت بیمه تخصصی که منحصراً در این حوزه فعالیت نماید و تمامی امکانات و منابع مدیریتی، مالی و انسانی شرکت و صنعت را بدان تخصیص دهد اتفاق منحصر بفردی است.

از سال 1388 تاکنون که مسئولین موفق شدند شرکت را به ثبت رسانند بیش از 7 سال می‌گذرد. این زمان طولانی نشان می‌دهد که فضای کسب‌وکار در کشور چندان که باید مساعد شکل‌گیری فعالیت بنگاه‌های اقتصادی نیست و در بسیاری موارد گذشت زمان‌های طولانی از اتخاذ تصمیم کارآفرینان تا جامه عمل پوشاندن بدان و تأسیس یک بنگاه اقتصادی، ممکن است که توجیهات اولیه فنی، مالی و اقتصادی را بی‌اعتبار سازد. در زمینه اصلاح فضای کسب‌وکار و حذف مراحل بوروکراتیک تأسیس بنگاه‌های اقتصادی اقدامات مؤثر و عاجلی از سوی دولت مورد انتظار است. اکنون به همت هیأت‌مؤسس، سهامداران، پذیره‌نویسان که در کمتر از یک روز سهام عرضه‌شده را مشتاقانه خریدند، هیأت‌مدیره‌ای که صلاحیت آنان از سوی بیمه مرکزی احراز و اعلام شد، مدیرعامل مورد تأیید بیمه مرکزی و همکاران محدود، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به ثبت رسیده و می‌رود تا آغازگر جنب‌وجوش تازه‌ای در عرصه بیمه‌های عمر و زندگی گردد.

در این بیانیه تصریح شده است ، پرداخت حرفه‌ای و تخصصی به بیمه‌های عمر و زندگی، ارائه محصولات معتبر، مطلوب و موردنیاز اقشار مختلف جامعه و خانوارها، بسترسازی برای ورود ابداعات، خلاقیت‌ها و نوآوری به این حوزه، و بهره‌گیری از الگوهای موفق جهانی، اهداف عمده بنیان‌گذاران و مدیران شرکت بیمه زندگی خاورمیانه است.

در این راستا یکی از کارآمدترین و معروف‌ترین نرم‌افزارهای رایج و آزمون‌شده در سطح جهانی خریداری و استقرار یافته است. این نرم‌افزار معتبر به شرکت و مشتریان آتی آن اطمینان می‌دهد که تعهدات، حق‌بیمه‌ها، نرخ‌های بازده، سرمایه، دوره‌های اقساط، در کمال صحت و مبتنی بر محاسبات فنی دقیق و با رعایت مقررات و ضوابط مصوب شورای‌عالی بیمه و دستورالعمل‌های ابلاغی نهاد ناظر تعیین می‌گردد.

طراحی بیمه‌نامه‌ها و محاسبات مرتبط با آن به‌نحوی صورت می‌گیرد که به پشتوانه دقت و اعتبار آنها شرکت بیمه زندگی خاورمیانه برای سال‌ها، دهه‌ها و قرن آینده خوشنام، معتبر، توانگر و نمونه باقی باشد.

در بیانیه موسسین شرکت امده است ، کسب اعتبار و خوشنامی در گروی ایفای کامل و به‌موقع تعهدات است و مدیران شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و مشتری‌مداری را سرلوحه همه تصمیمات و اقدامات خود قرار داده‌اند.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  5  =  2