افزایش ۴۰ دلاری قیمت طلا در دو روز گذشته/انس۱۳۲۰ دلار

در پی افزایش احتمال به تعویق افتادن تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا قیمت جهانی طلا طی دو روز گذشته ۴۰ دلار افزایش یافت و به ۱۳۲۰ دلار در هر اونس در روز جمعه رسید

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از رویترز، امیدواری ها در مورد به تعویق افتادن تعدیل سیاست محرک اقتصاد فدرال رزرو آمریکا به دلیل نامشخص بودن وضعیت اقتصاد آمریکا که ناشی از بحران بودجه ای اخیر است، موجب شد قیمت طلا امروز به نزدیکی بالاترین قیمت یک هفته اخیر برسد و در مسیر بیشترین رشد قیمت در 2 ماه اخیر قرار گیرد.

کنگره آمریکا این هفته در مورد افزایش سقف استقراض دولت تا اوایل سال آینده به توافق رسید و ضمن جلوگیری از نکول دولت در پرداخت بدهی ها، به تعطیلی بخش هایی از دولت فدرال پایان داد.

قیمت طلا در طول تعطیلی دولت فدرال آمریکا 4 درصد کاهش یافت، اما روز پنجشنبه پس از کاهش ارزش دلار به پایین ترین میزان در 8 ماه گذشته و کاهش رتبه اعتباری دولت آمریکا توسط یک موسسه اعتبارسنجی چینی، به یکباره با جهشی 3 درصدی معادل 43 دلار مواجه شد.

بر اساس این گزارش، در معاملات روز جمعه قیمت طلا 3 دلار کاهش یافت و به 1320 دلار در هر اونس رسید.  کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه زمان تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو به تعویق افتاده و بحران بودجه آمریکا نیز به طور کامل حل نشده است، قیمت طلا ممکن است در همین سطح باقی بماند و یا احتمالا افزایش یابد.

دو مقام ارشد فدرال رزرو آمریکا گفتند، بانک مرکزی آمریکا احتمالا حداقل تا ماه دسامبر تعدیل سیاست محرک اقتصادی خود را به تعویق خواهد انداخت.
اقتصاددانان معتقدند با توجه به ترمیم صدمات ناشی از تعطیلی دولت آمریکا، تعدیل سیاست فدرال رزرو ممکن است تا اوایل سال 2014 به تعویق بیفتد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  2