قیمت جهانی طلا کاهش یافت

در حالی که بازارها در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا هستند قیمت طلا در معاملات امروز سه شنبه ۲ دلار کاهش یافت و به ۱۳۱۴ دلار در هر اونس رسید.printنسخه قابل چاپ

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از رویترز، در حالی که بازارها در انتظار انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا هستند قیمت طلا امروز نوسان شدیدی را شاهد نبوده است.
دارایی های صندوق سرمایه گذاری طلا (گلد تراست) روز دوشنبه 10 تن کاهش یافت و به 871.72 تن رسید که بیشترین کاهش دارایی ها از فوریه 2009 تاکنون بود. این بیشترین کاهش دارایی های صتدوق سرمایه گذاری در طی یک روز از اوایل جولای تاکنون بود.
دارایی های طلای این صندوق از اوایل امسال تاکنون 430تن کاهش یافته و نقش موثری در کاهش 21 درصدی قیمت طلا در طول سال جاری داشته است.
آلکسیس گاراتی، تحلیلگر بازار طلا در هنگ کنگ در این باره گفت: «با اعمال سیاست محرک اقتصادی، نقدینگی زیاد در بازار موجب افزایش دارایی ها در بازار طلا شد، اما ما به زودی شاهد تعدیل این سیاست خواهیم بود و به همین دلیل است که اکنون شاهد روند عادی شدن بازار هستیم.»
بر اساس این گزارش، قیمت طلا پس از عدم تغییر در جلسه قبل، امروز با 2 دلار کاهش به 1314 دلار در هر اونس رسید.
یک تاجر طلا در هنگ کنگ گفت: «کاهش دارایی های صندوق سرمایه گذاری در طلا به خصوص در شرایط فعلی که هنوز آماری در مورد اقتصاد آمریکا منتشر نشده است، چندان برای بازار مفید نیست…اما تا زمانی که امروز آمار بازار کار آمریکا منتشر نشود ما شاهد نوسان قیمت چندانی نخواهیم بود. قیمت طلا باید تا حدی نیز تحت تاثیر گفت‌وگوها در مورد به تعویق افتادن تعدیل سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو، افزایش یابد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

71  +    =  73