استقبال بیمه مرکزی از تاسیس بیمه تعاونی

مصدق:

معاون بیمه مرکزی ایران از ارسال نامه موافقت با پذیره نویسی اولین بیمه تعاونی به بورس خبرداد و گفت: در صورتی که درخواست دیگری برای تاسیس بیمه تعاونی باشد پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل ازمهر ، رحیم مصدق با اعلام اینکه نامه موافقت با پذیره نویسی اولین شرکت بیمه تعاونی به بورس ارسال شده است،  گفت: در حال حاضر شورایعالی بیمه با موافقت اصولی برای تاسیس این شرکت را صادر کرده است،.

معاون معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران افزود: صدور نهایی هر مجوزی مراحلی دارد که اولین آن صدور موافقت اصولی تاسیس شرکت است، پس از آن کار پذیره نویسی و سپس مجمع موسسین برگزار می شود، همچنین بعد از مشخص شدن اعضای هیئت مدیره و مدیران فنی، پروانه فعالیت صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازار بیمه کشور ظرفیت تشکیل شرکتهای بیمه جدید را دارد، عنوان کرد: با طرح تقاضاهای جدید و انطباق آن با مقررات، اقدامات لازم برای صدور مجوز توسط بیمه مرکزی انجام می شود.

مصدق ادامه داد: بنابراین پس از راه اندازی اولین شرکت بیمه تعاونی در صورتی که درخواست دیگری هم در این زمینه مطرح شود از سوی بیمه مرکزی ایران پاسخ داده خواهد شد.

عضو هیئت عامل بیمه مرکزی ایران خاطرنشان کرد: اولین شرکت بیمه تعاونی می تواند در تمام رشته های بیمه ای فعالیت داشته باشد.

همچنین مصطفی امیدقائمی مدیرعامل فرابورس از پذیره نویسی شرکت بیمه تعاون به عنوان نخستین شرکت تعاونی سهامی عام در فرابورس خبر داد و گفت: این نخستین شرکتی است که تمام پذیره نویسی آن تنها از طریق فرابورس و شبکه کارگزاری انجام می شود.  
وی افزود: پذیره­ نویسی این شرکت از تاریخ یکم خرداد به مدت 15 روز در بازار سوم فرابورس انجام می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =