کنکوری های تک رقمی ۹۲ بورسیه بانک پاسارگاد شدند

از نظر “ماتسوشیتا” (بنیان گذار گروه صنعتی ماتسوشیتا الکتریک، ناسیونال و پاناسونیک) تولید کالا و خدمات با کیفیت عالی بنیادی ترین مسئولیت بنگاه های اقتصادی است. اما مهم تر از آن توانمند سازی نیروی انسانی، بسط دامنه انتخاب انسان و پرورش اجتماعی آنها مسئولیت اجتماعی شرکت ها اقتصادی و سازمان های دولتی است.

به گزارش ریسک نیوز،او بر این باور است که چون شرکت منابع خود را از جامعه می‌گیرد و محصول خود را نیز به جامعه ارائه می‌دهد، بنابراین باید از بستر حیات خود که جامعه است مراقبت کند و بهترین راه انجام این مسئولیت تولید کیفی، ارزان، بادوام و فراوان است.
جمله معروف او به کارکنانش که "اگر از شما سؤال شد چه تولید می‌کنید؟" پاسخ دهید : "شرکت ما انسان می‌سازد، البته کالاهای الکتریکی هم تولید می‌کند."، ضمن تبیین نگاه انسانی به مدیریت و کسب و کار، بر آموزش اجتماعی کارکنان و پرورش آحاد افراد جامعه و نوسازی فرهنگی و اجتماعی بر بنیاد ترویج دانش و آموزش تاکید دارد.

 بانک پاسارگاد نیز با حمایت از سرآمدان اجتماعی در زمینه علمی، فرهنگی و ورزشی تلاش دارد به نوعی بسترساز و فرهنگ ساز مسئولیت اجتماعی باشد که توسط بنگاه های اقتصادی گویا به فراموشی سپرده شده است. در مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور 92 و حمایت مالی این بانک از این تک رقمی های کنکور تا پایان تحصیلات، گویای همان واقعیتی است که این دانشجویان به آن معتقدند، پاسارگاد واقعا ایرانی عاشق است.

در این مراسم نفرات اول تا سوم کنکور سراسری در پنج رشته تحصیلی، بورسیه بانک پاسارگاد شدند و بدین ترتیب از ابتدای ورود به دانشگاه تا پایان تحصیلات عالیه خود در هر مقطعی، ماهانه پنج میلیون ریال از این بانک دریافت خواهند کرد که این رقم متناسب با نرخ تورم افزایش خواهد یافت.
در عین حال، نفرات اول 20 هزار سهم، نفرات دوم 15 هزار سهم و نفرات سوم کنکور سراسری سال جاری، 10 هزار سهم بانک پاسارگاد را دریافت کردند و به خیل سهامداران این بانک بزرگ خصوصی پیوستند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد: نوکری مردم افتخار بزرگی است
مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد در این مراسم، تجلیل از نخبگان کنکور سراسری را مسوولیت اجتماعی این بانک خواند و گفت: ما از این عزیزان انتظاری نداریم ولی  خدمت پاک و بی دغدغه این نخبگان به مردم  پس از پایان دوران تحصیلات عالیه، بزرگ ترین توفیق برای بانک پاسارگاد محسوب خواهد شد.
وی با اشاره به راه اندازی دانشگاه خاتم از سوی بانک پاسارگاد اظهار داشت: این دانشگاه هم اکنون 400 دانشجو در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس دارد و در ترم آینده هم دانشجوی دوره دکترا پذیرش خواهد کرد.
مدیرعامل بانک پاسارگاد با اشاره به آسیب های اجتماعی 8 سال گذشته کشور تاکید کرد: ما با دانشجویانی که تا سال 86  فارغ التحصیل و وارد بانک پاسارگاد شدند خیلی راحت تر هستیم تا دانشجویان فارغ التحصیلی که پس از آن وارد بانک شدند. زیرا این افراد از لحاظ روحی دچار نوعی انفعال و سرخوردگی هستند و شادابی لازم را ندارند.
وی با تاکید بر ضرورت بازسازی این روحیه، ادامه داد: باید مسوولیت اجتماعی را به این جوانان یادآوری کنیم و آنان را از بی تفاوتی در بیاوریم و به عبارتی جبران مافات کنیم.
قاسمی با اشاره به این نکته که در سال 84 از هر 100 نفر متقاضی، 25 نفر در بانک پاسارگاد پذیرفته می شدند، یادآور شد: این در حالی است که هم اکنون از هر 100 نفر فقط چهار نفر پذیرفته می شوند در حالی که شرایط استخدام در بانک هیچ تغییری نکرده است. در عین حال یک درصد از این افراد نیز در کارگاه آموزشی پس از مصاحبه رد می شوند. این امر نشان دهنده نوعی سرگشتگی و آسیب اجتماعی جدی است.
وی خطاب به برگزیدگان کنکور سراسری گفت: ما از شما به عنوان پرچمدان علم انتظار داریم که قدرشناس این لطف الهی که نصیب شما شده است باشید و به جامعه خود تعهد داشته باشید. شما نه در یک جامعه 70 میلیون نفری بلکه در یک جامعه چند میلیارد نفری برگزیده شده اید.
مدیرعامل بانک پاسارگاد، نوکری مردم را افتخاری بزرگ برای خود دانست و اظهار داشت: خیلی از فارغ التحصیلان زمانی که قرار است وارد این بانک شوند باید به این سوال پاسخ دهند که آیا می توانند نوکری مردم را بکنند و بعضی از پذیرفته شدگان چون به این سوال پاسخ منفی می دهند در این مرحله رد می شوند.

 پاسارگاد، بانک عشق است
وی با اشاره به این نکته که کارکنان بانک پاسارگاد، نام این بانک را بانک عشق گذارده اند، تاکید کرد: ما مدیران ارشد در روزهای پایانی عمر این مدرسه عشق را ساختیم، مدرسه ای که در آن مهر و مهربانی حکم می کند و همه هر روز خود را با این تمرین شروع می کنند که خالق عشق و سراینده زیبایی ها، ما را به زیبایی و مهربانی دعوت می کند و به ما می گوید که با مهر و مهربانی، دانایی پذیر و علم پذیر خواهید بود.
قاسمی اضافه کرد: ما مدیران ارشد به همراه جوانان، مدرسه ای ساخته ایم که در آن خداوند بهشتی دارد بزرگ، زیبا و نزدیک و دوزخی دارد کوچک و دور و آن خالق یکتا با ما سودا می کند که ما را ببخشد و به ما بفهماند که ترس ما در دایره رحمت او نیست بلکه خارج از دایره رحمت او است.
به گفته وی، در مدرسه عشق پاسارگاد، علم را با زیبایی درس می دهند و ریاضیات را با مهر و معنویت تدریس می کنند. در این مدرسه هر کس آنچه در دل دارد در درس انشا می نویسد و معلم مسوول پرکردن قلب شاگردان است نه مغز آنان.
مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: در درس انشای مدرسه ما، کسی مجبور نیست حرف هایی را بنویسد که به آن وادار می شود. ما در این مدرسه یاد می گیریم که مشق خود را این گونه به پایان برسانیم: عشق، خدا، عدل، انصاف، زیبایی و خدمت به مردم.
وی با تاکید بر این نکته که به قول بزرگی، باید واجبات خود را به جای بیاوریم و به جای مستحبات، به مردم خدمت کنیم، تصریح کرد: ما در مدرسه عشق پاسارگاد، قلم لای انگشتان دانش آموزی نمی گذاریم و کسی اجازه ندارد دانش آموز را کودن خطاب کند و مغز وی را ااستثمار کند. ما در این مدرسه جمع شده ایم تا فرداهای بهتری را بسازیم.

دانشجویان نیاز به حمایت دارند
 رییس دانشکده برق دانشگاه تهران هم در سخنانی تاکید کرد: برای من بسیار جالب است که بانک پاسارگاد از طیف های مختلف قهرمانان و نخبگان به ویژه جوانان تجلیل می کند.
فرهنگی، بزرگ ترین سرمایه هر کشوری را نسل جوان آن کشور خواند و گفت: باید کاری کنیم که این همه استعداد داخل کشور خودمان، شکوفا شوند و اجازه ندهیم آنان از کشور خارج شوند و کشورهای پیشرفته از این استعدادهای جوان بهره بگیرند.
این استاد دانشگاه، نقش بانک ها را در این زمینه بسیار موثر دانست و تاکید کرد: این که بانکی مثل بانک پاسارگاد به مقوله دانش و حمایت از نخبگان توجه می کند بسیار ارزشمند است.
وی در عین حال خطاب به مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: به غیر از نخبگان دانشگاهی، جوانان با استعداد دیگری هم هستند که در دانشگاه های برتر کشور قبول شده اند ولی از خانواده های کم بضاعت و آبرودار هستند که نیاز به حمایت دارند.
رییس دانشکده برق دانشگاه تهران ادامه داد: می توان با اعطای وام های کم بهره به شرط بازپرداخت پس از اشتغال، این دانشجویان را مورد حمایت قرار داد تا آبرومندانه دوران تحصیل خود را پشت سر بگذارند و بدین ترتیب استعدادهای آنان را شکوفا کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  20