نظر تاجدار در خصوص واگذاری سهام دولتی بیمه البرز

هدف از خصوصی سازی، افزایش استقلال شرکت ها در تصمیم گیری و عملی نمودن تصمیمات و فعالیت در یک فضای اقتصادی واقعی و در نتیجه بهبود فعالیت شرکت ها است.

به گزارش ریسک نیوز،هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه ۲۹ آذر تصویب کرد که تمامی سهام باقی مانده متعلق به دولت در شرکت های بیمه آسیا، البرز و دانا به عنوان سهام مشمول واگذاری تعیین شود تا پس از تصویب قیمت در هیات واگذاری، توسط سازمان خصوصی سازی و از طریق بورس واگذار شود.

افزایش استقلال شرکت ها در تصمیم گیری هدف اول از خصوصی سازی است

سید رسول تاجدار مدیر عامل شرکت بیمه البرز در خصوص تاثیر واگذاری سهم دولت در شرکت بیمه البرز، به بورس۷ گفت: واگذاری سهام دولت در شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه، از جمله «البرز» از الزامات قانونی بوده که البته با تاخیر در حال انجام می باشد.

هدف از خصوصی سازی، افزایش استقلال شرکت ها در تصمیم گیری و عملی نمودن تصمیمات و فعالیت در یک فضای اقتصادی واقعی و در نتیجه بهبود فعالیت شرکت ها است. با واگذاری سهم دولت در شرکت های بیمه به این مهم دست خواهیم یافت؛ ضمن اینکه حمایت دولت از شرکت های بیمه نیز به بخش زیرساخت ها و قوانین بالا دستی صنعت و… خلاصه خواهد شد. این موضوع را به فال نیک گرفته و امیدواریم هر چه زودتر شاهد اتفاقات مثبتی در این زمینه باشیم.

هنوز از کیفیت و کمیت واگذاری اطلاع دقیقی در دست نیست و نمی توان پیش بینی کرد که آیا واگذاری به صورت بلوکی انجام خواهد شد یا به منظور حمایت از سهامداران و حفظ شناوری سهم، عرضه به صورت خرد انجام خواهد شد.در هر حال، عرضه سهم بیمه ها در فضای رقابتی طبق مقررات سازمان بورس صورت خواهد گرفت.

سپرده بانکی بیمه البرز پس از افزایش سرمایه از حداقل سپرده بانکی مجاز کمتر شده است

وی در رابطه با تاثیر رشد بازار سرمایه بر پرتفوی سرمایه گذاری بیمه ها بیان کرد: ترکیب سبد سرمایه گذاری شرکت های بیمه، تابع آیین نامه خاصی می باشد. هر چند در ماه های اخیر بازدهی بازار سرمایه بیش از سود سپرده بانکی بوده ؛ اما سپرده بانکی شرکت بیمه البرز پس از انجام افزایش سرمایه، کمتر از حداقل تعیین شده در آیین نامه (حداقل ۳۰ درصد منابع) بوده و فعلا تلاش می شود به حد نصاب تعیین شده برسیم.

البته به علت رشد بازار سرمایه و افزایش قیمت سهام موجود در پرتفوی بیمه البرز، نسبت به بهای تمام شده، وضعیت سبد سرمایه گذاری مطلوب ارزیابی می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

90  −  83  =