وا‌گذاری آزمون نمایندگی بیمه از بیمه مرکزی به شرکت‌ها در آینده نزدیک

سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی از واگذاری آزمون نمایندگی بیمه که در سال‌های اخیر توسط بیمه مرکزی برگزار می‌شد به شرکت‌های بیمه خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ايسنا  حبیب میرزایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر آزمون گرفتن نمایندگی بیمه از هر کدام از شرکت‌ها به صورت جامع و هر سه ماه یکبار توسط بیمه مرکزی برگزار می‌شد که به دنبال آن هستیم این آزمون‌ها مجددا به خود شرکت‌ها واگذار شود.

وی اظهار کرد: پیش از این شرکت‌ها کلاس‌های آموزش نمایندگی را برگزار کرده و سپس افراد را برای گرفتن مدرک و شرکت در آزمون به بیمه مرکزی معرفی می‌کردند تا در صورت قبولی در آزمون بتوانند نمایندگی بیمه آن شرکت را داشته باشند.

سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی افزود: در تصمیمات اخیری که بیمه مرکزی گرفته در نظر داریم تا این آزمون‌ها را مجددا به شرکت‌های بیمه واگذار کنیم تا هر شرکتی متناسب با سیاست‌های خود و در چارچوب قوانین نمایندگی از افراد امتحان گرفته و پس از قبولی اجازه ایجاد نمایندگی بیمه به آنها داده شود.

میرزایی خاطر نشان کرد: براساس آیین‌نامه شماره شش بیمه مرکزی افرادی که علاقه‌مند به داشتن کارگزاری بیمه باشند، می‌توانند به شکل حقیقی و یا حقوقی پس از گذراندن کلاس‌ها و هم‌چنین آزمون بیمه مرکزی این کارگزاری را دریافت کنند.

وی افزود: دفاتر کارگزاری بیمه با تمام شرکت‌های بیمه در ارتباط هستند و انواع محصولات بیمه‌ای را از همه شرکت‌ها به بیمه‌گزاران معرفی می‌کنند تا افراد با بررسی این محصولات خرید بیمه‌نامه خود را از شرکتی که به نظرش مناسب‌تر می‌آید انجام دهد.

سرپرست معاون نظارت بیمه مرکزی یادآور شد: آزمون دفاتر نمایندگی بیمه هر سه‌ماه یکبار برگزار شده است که در صورتی که به شرکت‌ها واگذار شود می‌توانند طی دوره‌های آموزشی در فواصل کوتاه‌تری این آزمون برگزار شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  52  =  56