هدف گذاری های استارت اپ ازکی تشریح شد/ از معرفی محصول تا کمک به ایجاد Big Data در صنعت بیمه

معتقدیم بیمه شوخی نیست زیرا با جان و مال مردم سروکار دارد ضمن اینکه فضای صنعت بیمه نگاه حرفه ای و به دور از سطحی نگری را می طلبد./در دنیا استارت آپها قادرند تا با در اختیار گرفتن اطلاعات مشتریان و ایجاد پروفایلهای اطلاعاتی ، ضمن برآورد میزان ریسک ها و خسارتهای ناشی از ان به شرکتهای بیمه در جمع اوری دیتاهای با محتوا کمک کنند.

به گزارش ریسک نیوز،تیم لطیفی ، رئیس هیات مدیره استارت آپ ازکی با بیان اینکه «ازکی» با آدرس اینترنتی AZKI.com با بیان اینکه «ازکی» به عنوان «مرکز مشاوره و انتخاب آنلاین بیمه» و با شعار "از کی بیمه بگیرم" توانسته با رویکردی متفاوت، شرایط مشاوره، مقایسه و خرید انواع خدمات بیمه با پوشش‌های مختلف از شرکت‌های بیمه‌ای مختلف را فراهم کند ، گفت:در انتخاب اسم ازکی تلاش شده تا مفهوم مقایسه را در خود داشته باشد که دامین آن با رقم قابل توجهی از خارج خریداری شده که می توان گفت تنها دامین چهار حرفی موفق دات کام داخلی محسوب می شود.

به گفته تیم لطیف در این استارت آپ تلاش شده تا  شرایط مقایسه ای منصفانه ای  در کلیه فرایندهای بیمه ای از خرید بیمه نامه ها تا بخش خسارت و قیمت و  حتی تحلیل ریسک های بیمه ای  فراروی بیمه گذار قرار گیرد تا در نهایت بتواند از میان گزینه های موجود بهترین انتخاب را داشته باشد.

  لطیف با نگاهی به تجارب جهانی به کشور المان اشاره کرد و گفت:در المان استارت آپ check 24  که از جمله سایتهای مقایسه بیمه ای محسوب می شود توانسته 50 درصد سهم بازار بیمه المان را به خود اختصاص دهد که این نوع استارت اپها در انگلیس نیز توانسته جایگاه ویژه ای به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه جای این سایتهای مقایسه ای در حوزه بیمه در ایران خالی است، در پاسخ به ریسک نیوز که در شرایط فعلی چندین استارت اپ بیمه ای در حال فعالیتند تفاوت شما با رقبایتان چیست، گفت:بدون شک در حوزه استارت آپهای بیمه ای فقط یک بازیکن نخواهیم داشت همان طور که در انگلیس چهار استارت آپ بیمه ای بازار را در دست گرفته اند.
به گفته رئیس هیات مدیره ازکی وجه تمایز ما با رقبا در استفاده از زیر ساختهای قوی و ابزارهای قدرتمند فناوری اطلاعات است ضمن اینکه دارای ERP حرفه ای هستیم همچنین یکی از هدف گذاری های ما تمرکز برBig Data است که در نمونه های مشابه کمتر مشاهده شده چرا که این هدف گذاری ها نیازمند ابزارهای آی تی قوی و سرمایه گذاری های پر هزینه است که شاید در اختیار سایرین نباشد علاوه بر اینکه به دلیل ارتباطا ت ما با استارت آپهای المان الگوهای جهانی قدرتمندی را در دسترس داریم.
وی در ادامه وجه تمایز ازکی به بیمه را د رنگاه جدی به این صنعت دانست و گفت:معتقدیم بیمه شوخی نیست زیرا با جان و مال مردم سروکار دارد ضمن اینکه فضای صنعت بیمه نگاه حرفه ای و به دور از سطحی نگری را می طلبد.
وی همچنین وجه تمایز دیگر ازکی با رقبای فعلی را در میزان سرمایه گذاری و جذب سرمایه های خارجی معرفی کرد و اذعان داشت:80 درصد سرمایه ازکی از داخل و 20 درصد دیگر از طریق سرمایه گذاری خارجی تامین شده است.

معرفی محصول جدید به شرکتهای بیمه
تیم لطیف معرفی محصولات جدید به شرکتهای بیمه را از دیگر هدف گذاری های این استارت دانست و تصریح کرد:یکی از حلقه های مفقوده صنعت بیمه ایران عدم تنوع محصولات بیمه ای است در این راستا در صددیم با توجه به نیاز سنجی مشتریان بیمه ای محصولات جدید بیمه ای را تعریف و به شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی معرفی کنیم تا در نهایت با اخذ مجوزهای لازم سهمی در تولید محصولات جدید بیمه ای داشته باشیم.

کمک به صنعت بیمه در ایجاد Big Data

تیم لطیف با بیان اینکه یکی از خلاء های صنعت بیمه ایران عدم ورود به حوزه Big Data است ، از هدف گذاری های دیگر این استارت آپ را کمک به صنعت بیمه در حوزه Big Data نام برد و گفت: در دنیا استارت آپها قادرند تا با در اختیار گرفتن اطلاعات مشتریان و ایجاد پروفایلهای اطلاعاتی ، ضمن برآورد میزان ریسک ها و خسارتهای ناشی از ان به شرکتهای بیمه در جمع اوری دیتاهای با محتوا کمک کنند.
به گفته وی  گروه ازکی در نظر دارد تا رابطه خود را با صنعت بیمه در حالت برد برد قرار دهد در این راستا طی هدف گذاری های انجام شده با تجمیع داده های مشتریان در حوزه میزان ریسک و خسارات و … اطلاعاتی در اختیار بیمه گران قرار می دهد که در نهایت می تواند منجر به تولید محصول جدید شود.

تیم لطیف با اشاره به اینکه با گسترش استارت اپها صنعت بیمه در حوزه نرخ دهی ، خسارت ، تولید محصول و داده های با کیفیت شفاف می شود ، گفت: در حال حاضر در میان استارت آپهای موجود در صنعت بیمه تفاوت قابل لمسی دیدi نمی شود که شاید بدین دلیل است که قوانین موجود همپای تکنولوژی رشد نکرده و نیاز است تا نهاد نظارتی تدوین ایین نامه های مدون را در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال حذف نمانیدگان بیمه نیستیم چرا که حتی تجارب جهانی نیز نشان داده نمایندگان بهترین مشاوران برای بیمه گذاران هستند که باید توانمند تر شوند.
به گفته وی در جلساتی که با بیمه مرکزی داشتیم قرار شده تا اسامی استارت آپهای مورد تایید نهاد نظارتی در سایت بیمه مرکزی اطلاع رسانی شود ضمن اینکه در تلاشیم تا برای تسهیل فرایندها به سامانه های بیمه مرکزی متصل شویم.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  2