قیمت طلا سکه و ارز در بازار/ ظهریکشنبه ۳آذر ماه

آنطور که صراف‌ها و فعالان حاضر در بازار ارز می گویند”دلار چند؟” سوالی است که از صبح امروز از سوی مردم در خیابان فردوسی مطرح می شود بدون آنکه کسی خریدار یا فروشنده باشد.

به گزارش ریسک نیوز، مهمترین خبر داخلی و جهانی امروز (یکشنبه سوم آذرماه) توافق هسته‌ای در مذاکرات ژنو است که موجب شده در داخل کشور نیز فضای روانی بازار تحت تاثیر قرار گیرد و قیمت‌ها در بازار ارز و طلا نسبت به روز قبل کاهش پیدا کند.

بعد از آنکه تیم مذاکره کننده ایرانی و طرف‌های مقابل از به نتیجه رسیدن مذاکرات ژنو خبر دادند مهمترین و شاید اولین سوالی که در ذهن مخاطبان و فعالان اقتصادی ایجاد شد واکنش بازار ارز به این مذاکره بود.

بازاری‌ها هم البته پیش بینی می کردند که با توافق در مذاکرات قیمت‌ها در بازار نسبت به روز قبل نزولی خواهد شد اما در عین حال تأکید هم دارند که این کاهش قیمت‌ها و نوسانات قیمتی دوام چندانی ندارد چراکه بازار نرخ خود را پیدا کرده است و روی همان هم باقی خواهد ماند.

یکی از فعالان حاضر در بازار ارز به خبرنگار تسنیم گفت: نرخ واقعی دلار 3000 تومان است و شاید امروز و فردا قیمت‌ها نسبت به دیروز و روزهای قبل ارزان شود ولی به طور حتم این قیمت‌ها باز به کانال 3000 تومان باز می گردد.

از صبح امروز دلار نوسان قیمتی را تجربه کرده اما نکته اینجاست که برخی رسانه‌ها در همان ساعات نخست انتشار اخبار مذاکرات از دلار 2800 تومانی خبر دادند آنهم در حالی که هنوز بازار آزاد ارز قیمت نداشت. بعد از شروع رسمی بازار قیمت دلار برای خرید از مردم 2910 تومان و برای فروش به مردم 2960 تومان تعیین و اعلام شد.

تجربه دفعات قبل که بازار ارز بخاطر اخبار سیاسی تحت تاثیر قرار می گرفت و وارد مدار نزولی می شد نشان داده که در زمان کاهش قیمت‌ها مردم فروشنده می شوند و بالعکس اما اینبار ظاهراً مردم هم اطمینانی به تداوم قیمت‌های فعلی در بازار ندارند و آنطور که صراف‌ها و فعالان بازار به تسنیم می گویند از صبح مردم فقط جویای نرخ دلار هستند و بس!!

طبق اذعان صراف‌ها از صبح تا کنون معامله چندانی در بازار ارز صورت نگرفته و عملاً بازار امروز خریدار و فروشنده ندارد. طبق اظهارات فعالان حاضر در بازار مردم منتظر تثبت قیمت‌ها برای تصمیم گیری درباره خرید و فروش هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  9  =  36