تبلیغاتی پرطمطراق برای هیچ / قطع همکاری مرکز توسعه گردشگری سلامت با بیمه ما

حکایت تجربه ای ناکام برای مرکز گردشگری سلامت؛

رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت از قطع همکاری با بیمه ما به دلیل عدم تعهد به مفاد تفاهم نامه خبر داد . / انتظار داشتیم که بیمه های خصوصی در طراحی محصولات نوین و ارائه طرح های نوآورانه بسیار فعال باشند و از ظرفیتهای بخش خصوصی بهره گیری نمایند اما تجربه نا موفق همکاری با بیمه ما مشخص کرد که بیمه های خصوصی نیز مانند دولتی ها گرفتار روند سنتی بیمه گری هستند.

به گزارش ریسک نیوز،اردیبهشت ماه  سال جاری بود که بیمه  ما  با انعکاس خبر گسترده ای که در قالب یک نشست خبری صورت گرفت، از انعقاد تفاهم نامه ای با مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی خبر داد.


در ان زمان بهاری فر ، مدیر عامل بیمه ما با اشاره به اینکه خدمات  این قرارداد در رشته های اشخاص، مسئولیت و آتش سوزی به گردشگران ارائه خواهد شد عنوان کرد که بیمه ما آمادگی دارد با ارائه پوشش های بیمه در حوزه های درمانی، ارائه پوشش بیمه ای به فعالان اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری های مشترک در این قرارداد پیشگام باشد
.

البته در همان زمان نیز مفاد این قرارداد بسیار کلی و مبهم بود تا جائی که بهاری فر در پاسخ به سوال خبرنگاران اذعان داشت که این تفاهم نامه برای ارائه پوشش های بیمه ای به گردشگران است و به مرور مفاد قرارداد و همکاری مشخص می شود.
اما اکنون با گذشت بیش از هشت ماه از انعقاد این قرارداد خبری از جزئیات ان نیست تا جائی که در گفتگو با مهدی کریمی ، رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی  نشان می دهد به دلیل عدم همکاری بیمه ما این تفاهم نامه از سوی مرکز توسعه گردشگری سلامت فسخ شده است.

حال اینکه چگونه با وجود این همه تبلیغات و نشست اطلاع رسانی این تفاهم نامه به ثمر ننشست جای سوال دارد.

 

مهدی کریمی ،رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت ضمن انتقاد از شرکتهای بیمه گفت:با توجه به ظرفیت بیمه در نظر داشتیم که حضور صنعت بیمه در حوزه گردشگری سلامت ملموس تر باشد در این راستا با مذاکره با چند بیمه نهایتا با بیمه ما جهت انعقاد قرارداد وارد عمل شدیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت با بیان اینکه این مرکز در نظر داشت تا شرکت بیمه ما به عنوان کارگزار رسمی در ارائه پوشش های بیمه ای به گردشگران باشد ، از نحوه ارتباط با بیمه ما گفت و افزود: با توجه به مذاکرات خوب و بهینه ای که با این شرکت در خصوص نحوه همکاری ها انجام شد این تفاهم نامه نهائی و در نشستی که خبرنگاران نیز حضور داشتند اطلاع رسانی رسمی شد.

وی افزود:مرکز گردشگری سلامت اعطاء کارگزاری را به بیمه ما داد و قرار شد یکسری پوشش های بیمه ای متنوع برای کسانی که از کشورهای خارجی وارد ایران می شوند در حوزه گردشگری ، سلامت و …  ارائه دهد ضمن اینکه طی مذاکرات ما اتصال بیمه گر ایرانی به خارجی نیز مد نظر قرار گرفت.

به گفته وی حتی ما برای آغاز کار تلاش کردیم بیمه گران عمان ، گرجستان ، ترکیه ، هندوستان  … را به انها متصل کنیم.برای بیمه ما و مدیران آن مسافرتهای خارجی باهزینه مرکز توسعه گردشگری سلامت ترتیب و اعزام نمودیم و در همایشهای بین المللی مرکز نیز  با ارائه سخنرانی و دریافت غرفه نمایشگاهی حضور پیدا کردند

رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری با بیان اینکه پس از مدتی عدم تعهد این شرکت بیمه ای به مفاد تفاهم نامه بر ما محرز شد، گفت: طبق مفاد تفاهم نامه قرار بود این شرکت سبدی از محصولات  بیمه ای بهینه ومتنوع تعریف طراحی کند و این پوشش ها از طریق مرکز توسعه گردشگری سلامت به گردشگران و سایرین ارائه گردد.

وی در پاسخ بدین سوال که ایا جلسات توجیهی برای ادامه همکاری انجام شد،عنوان کرد: جلسات متعددی با مدیرعامل و مدیران ارشد بیمه ما  برگزار کردیم اما به مرور متوجه شدیم که هیچگونه تعهدی به تفاهم نامه ندارند.

کریمی با انتقاد از محدود بودن محصولات شرکتهای بیمه به ثالث و اتش سوزی و پوشش های روتین تصریح کرد :مرور تجارب جهانی نشان می دهدبیمه گران در کشورهای مختلف در تولید محصولات جدیدبا نیاز سنجی بازار هدف از یکدیگرپیشی می گیرند و این پوشش های بیمه ای بخصوص در حوزه گردشگری و درمان بسیار متنوع است اما متاسفانه شرکتهای بیمه در ایران اندر خم فروش ثالث مانده اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری با بیان اینکه شرکتهای بیمه از حوزه گردشگری سلامت غافل هستند ، گفت: این د رحالی است که تعریف محصولات جدید در این حوزه برای انها می تواند درآمد زا باشد و طبق بررسی های اقتصادی این حوزه می تواند به اندازه یک سوم درآمدهای نفتی ، ثروت آفرین باشد.

وی تاکید کرد: از بیمه ما  خواستیم علاوه بر تعریف محصولات برای پوشش های داخلی ، برای گردشگران خارجی هم محصول طراحی کنند و مرکز گردشگری سلامت می تواند این شرکت بیمه  را به گردشگران خارجی ارتباط دهد اما به مرور متوجه شدیم که تعهد به مفاد این تفاهم نامه از ظرفیتهای این شرکت خارج است و تصمیم به قطع همکاری گرفتیم.

 

کریمی متذکر شد: انتظار داشتیم که بیمه های خصوصی در طراحی محصولات نوین و ارائه طرح های نوآورانه بسیار فعال باشند و از ظرفیتهای بخش خصوصی بهره گیری نمایند اما تجربه نا موفق همکاری با بیمه ما مشخص کرد که بیمه های خصوصی نیز مانند دولتی ها گرفتار روند سنتی بیمه گری هستند.

وی ضمن انتقاد از ایستائی شرکتهای بیمه در شناسائی و حضور در بازار های جدید خاطر نشان ساخت: من این انتقاد را در زمان ریاست دکتر همتی بر بیمه مرکزی به ایشان منتقل کردم و انتظار داریم که در دوره دکتر سلیمانی تغییری در این نگرش ها حاصل شود.

به گفته وی مرکز توسعه گردشگری سلامت ، عنوان کارگزار اختصاصی خود برای شناسائی بازار های جدید ، ارایه پوشش های بیمه ای منحصر بفرد و اتصال با بازار های بیمه ای  منطقه را به بیمه  ما اعطا کرد اما گویا این نام برای این شرکت بیمه ای بزرگ بود و نتوانست ان را هضم کند.

وی البته از وجود فسادهای گهگاه و عدم دانش و نوآوری و ناکارآمدی سیستماتیک  در صنعت بیمه و روابط پشت پرده نیز انتقاد کرد.

کریمی اذعان داشت :ما به دنبال این بودیم و  هستیم که وقتی یک توریست جهت گردشگری درمان، پزشکی و سلامت و گردشگری ورزشی ، طبیعت گردی و…  وارد ایران  می شود تحت پوشش بیمه ای جامع  قرار بگیرد که این پوشش بیمه ای می تواند از طریق کشور مقصدایجاد شودو یا حتی از طریق کشور مبدا نیز این پوشش ها ارائه می گردد .

وی در خصوص علت  اینکه شرکت بیمه ما نتوانست به تعهدات خود عمل کند ، بر ضعف دانش در ارایه طرح های جدید تاکید کرد.

کریمی تصریح کرد:متاسفانه مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی ضرر هنگفتی بابت عدم موفقیت این تفاهم نامه داد که در مقیاس پول نمی گنجد چرا که بی تعهدی این شرکت بیمه کاملا مشهود بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری با انتقاد از پکیج 50 ساله شرکتهای بیمه در ارائه محصول گفت: این رخوت حتی در حوزه استارت آپهای بیمه ای نیز دیده می شود و ایا بازار یابی محصول بیمه ای از طریق مقایسه و صرفا خرید انلاین خلاقیت محسوب می شود

کریمی ، رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز توسعه گردشگری ، تاکید کرد : امادگی دارم که اگر بیمه ای در حوزه همکاریهای جدید حرفی برای گفتن دارد ، به مذاکره بپردازیم شاید بتوانیم حداقل در غرب آسیا و سطح کشورهای اسلامی یک شرکت بیمه ایرانی نیز توانمند باشد
ما حتی پیشنهاد سیستم بازار یابی شبکه ای جامع  را نیز به شرکتهای بیمه ارائه دادیم اما در عین تعریف و تمجید ، وارد عمل نشدند.

وی همچنین در خصوص خبر راه اندازی مرکز اینده پژوهی در شرکت بیمه ما که چندی پیش اطلاع رسانی شد نیز گفت: تاسیس این مرکز پیشنهاد ما بودکه در نهایت با برگرفتن از ایده ما کار را عملیاتی کردند. البته خوشحالیم هرچند که این ناکارامدی در این حوزه نیز خود را نشان خواهد داد

کریمی اذعان داشت :در پایان مرکز توسعه گردشگری آمادگی خود را جهت همکاری و تعیین کارگزار رسمی شانس خود را یکبار دیگر امتحان خواهد کرد .

لازم بذکر است ، ریسک نیوز اعلام امادگی می کند که نقطه نظرات و اظهار نظرهای شرکت بیمه ما را نیز در صورتیکه این شرکت بیمه ای تمایل دارد منتشر خواهد کرد.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  55  =  56