نرخ دلار جهانی مجددا کاهشی شد

در معاملات امروز بازارهای ارزی جهان، ارزش ین و فرانک در برابر دلار تقویت شد.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از رویترز، انتشار گزارش های جدید از تضعیف رشد اقتصادی چین و آمریکا باعث شد معامله گران به خرید دارایی‌های امن‌تر روی بیاورند. دولت ترامپ در نظر دارد با صدور بخشنامه ای، استفاده از محصولات شرکت‌های ZTE و هوآوی چین را ممنوع اعلام کند؛ اقدامی که باعث شعله‌ورتر شدن آتش اختلافات بین دو طرف خوهد شد.

تنش‌های تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان، یکی از بزرگ ترین ریسک های اقتصاد جهانی در سال کنونی بود؛ هر چند که واشنگتن و پکن در روز یکم دسامبر توافق کردند که برای ۹۰ روز آتش‌بس برقرار کنند و به میز مذاکره بازگردند.  اکنون بازارهای مالی جهان به نتایج مذاکرات دو طرف در پکن که قرار است در روز نهم ژانویه سال آینده برگزار شود چشم دوخته‌اند.

در معاملات امروز، ارزش ین در برابر دلار ۰.۴ درصد تقویت شد و هر دلار به ۱۱۰.۴۸۱۳ ین کاهش یافت. در برابر فرانک سوییس نیز هر دلار با ۰.۳ درصد کاهش مبادله شد تا ارزش هر فرانک به ۱.۰۱۴۲ دلار برسد. این دو ارز طی یک ماه اخیر به لطف اوضاع نابسامان اقتصاد آمریکا موفق شده اند به ترتیب ۲.۳ درصد و ۱.۲ درصد در برابر دلار پیشروی کنند.

شاخص دلار که ارزش آن در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه میگیرد با ۰.۱۵ درصد کاهش در سطح ۹۶.۳۴ واحدی ایستاد. هر یورو به ازای ۱.۱۴۵۶ دلار و هر پوند به ازای ۱.۲۶۵۳ دلار مبادله شدند. بازارهای مالی انتظار دارند با توجه به افزایش نرخ بهره و کمرنگ شدن تاثیر لایحه کاهش مالیاتی، رشد اقتصادی سال اینده آمریکا کاهش یابد.

هر دلار همچنین به ازای ۷۰.۰۲۶۳ روپیه هند، ۱.۴۱۸۲ دلار استرالیا، ۱.۳۶۷۲ دلار کانادا و ۶.۸۶۶۴ یوان چین مبادله شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

53  −  44  =