اقدام شرکتهای بیمه اروپایی برای مقابله با کاهش سود

سازمان نظارت بر بیمه اروپا اعلام كرد:

سازمان نظارت بر بیمه اروپا معتقد است بیمه گران در اتحادیه اروپا باید محصولات خود را بازبینی کنند تا با اثرات نرخ `پایین سود پیش از معرفی قوانین جدید سرمایه در ۲۰۱۶ میلادی ، مقابله کنند./در ۲ سال آتی باید به طور فعال اقداماتی اجرا شود تا از ایجاد بدترین رویدادها جلوگیری کند.

به گزارش ریسک نیوز،سازمان نظارت بر بیمه اروپا معتقد است بیمه گران در اتحادیه اروپا باید محصولات خود را بازبینی کنند تا با اثرات نرخ کم سود  پیش از معرفی قوانین جدید سرمایه در 2016 میلادی ، مقابله کنند.

 نرخ کم بهره درآمد بیمه گران از سرمایه گذاری را کاسته است و همزمان هزینه آتی  پوششهای بیمه شده گان را  افزایش داده است.   کاهش نرخ سود در سه ماهه جاری( توسط بانک مرکزی اروپا) به رقم بی سابقه 0.25 درصد رسیده است و به این ترتیب بار بیمه گران افزوده شده است.

 این امر مهمترین مشکل بخش بیمه است وتمرکز اصلی  آزمونهای اضطراب که سال آتی قانونگذاران برای بیمه گران اجرا می کنند، روی همین موضوع است.

 گابریل برنادینو مدیر بیمه اروپا و  سازمان EIOPA درکنفرانس فرانکفورت گفت:  در 2 سال آتی باید به طور فعال اقداماتی اجرا شود تا از ایجاد بدترین رویدادها جلوگیری کند.

 قوانین جدید خطرات سرمایه برای بیمه گران که هفته گذشته تایید شد  حاوی اقداماتی برای کمک به بیمه گران است تا با مشکلات جریان مالی  ناشی از نرخ کم سود دست و پنجه نرم کنند.

 با این وجود نمی توان برای برخورد صحیح با این مشکل تا 2016 صبر کنیم.

یکی از مقامات ارشد وزارت اقتصاد آلمان با نادیده انگاشتن این ضرورت در کنفرانس گفت دولت این کشور  در سه ماهه نخست سال آتی قوانین را اجرا خواهد کرد تا آسایش خیالی برای بیمه گران عمر این کشور فراهم کند. اما درباره جزییات اظهار نظری نکرد.

 برناردینو اعلام کرد مشتریان باید طرح  محصولاتشان را تغییر دهند تا  تغییری تدریجی در ترکیب صنعت ایجاد کنند.

 او دقیقا مشخص نکرد بیمه گران چگونه باید محصولات خود را تغییر دهند اما آلیانز( بزرگترین بیمه گر اروپا)  و  شرکت ارگو( یکی از بازوهای شرکت بیمه گر مونیخ)  از هم اکنون محصولات پس انداز بازبینی شده را می فروشند . این محصولات از ضمانتهای بلند مدت و سنتی که در آلمان رایج بود فاصله گرفته است.

 هردو شرکت اعلام کرده اند با وجود نگرانیهای آنان( درباره موضوعاتی که توضیح دادنشان برای مشتری سخت است) فروش محصولات جدید خوب پیش می رود .

برناردینو معتقد است  محصولات بازبینی شده بیمه ای  باید ساده تر، منصفانه و ارزان قیمت باشند  و البته همزمان بااجتناب از خطر  فروش محصول اشتباه، حقوق صاحب پوشش بیمه را حفظ کنند.

 بازار بیمه باید از نمونه های فروش اشتباه که در گذشته و در کشورهای مختلف اتفاق افتاده است، عبرت بگیرد و به  عواقب مالی  و شهرتی ناشی از رفتار نا به جای برخی موسات مالی توجه کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  9  =