بهینه سازی مدل کسب و کار در شرایط فعلی چگونه است؟/سعیده رجب زاده

امروزه کسب و کارها شکل جدیدی به خود گرفته اند و پیشرفت تکنولوژی به مدل کسب و کارتنوع زیادی وسیعی بخشیده و در نتیجه امکانات کسب و کارها افزایش یافته است.در واقع مدل کسب و کار روش و اصول تجارت است.برای ورود به حوزه کسب و کارابتدا باید تمام مهارت های لازم برای انجام تجارت موفق را یاد بگیرید.

 ریسک نیوز : چندی پیش کتاب بازی برنده ها اثری از راسل سیمونز را مطالعه می نمودم راهکارهای عملی و حیاتی برای تغییر وتحول در کسب و کارم متوجه شدم این بود چنانچه با بازآفرینی کسب وکار در شرایط فعلی آشنا شویم. می توانیم با روند فعلی بازار در شرایط کنونی همسو شده و موفق شویم بنابراین تصمیم گرفتم تا کتاب الکترونیکی در ارتباط با طراحی مدل کسب وکار را برای شمابنویسم.

مدل کسب و کارچیست؟

امروزه کسب و کارها شکل جدیدی به خود گرفته اند و پیشرفت تکنولوژی به مدل کسب و کارتنوع زیادی وسیعی بخشیده و در نتیجه امکانات کسب و کارها افزایش یافته است.در واقع مدل کسب و کار روش و اصول تجارت است.برای ورود به حوزه کسب و کارابتدا باید تمام مهارت های لازم برای انجام تجارت موفق را یاد بگیرید.

1-اهداف:

زمانی که 23 سالم بود وارد بازار کار شدم اگر چه همیشه موانعی سر راهم بودند سعی کردم که موانع را نبینم و دلسرد نشوم.بعد از مدتی ایده ی گرفتن کد کارگزاری در ذهنم آغاز شد و این ایده و هدف را در ذهنم پرورش دادم و باور دارم شرکت های موفقی چون مینو، بهروز، مهرام و شبکه های فروش شرکت های بیمه پاسارگاد و … با یک ایده کار را شروع کردند و توانستند تااین حدموفق شوند.

2-داشتن اعتماد به نفس

تعریف اعتماد به نفس از نظر خیلی از روان شناسان و فعالان در حوزه کسب و کار«میزان قدرت باور انسان به توانایی هایش جهت یادگیری مهارت جدید و رسیدن به موفقیت است». به قول برایان تریسی «اعتماد به نفس، جذاب ترین ویژگی یک فرد است؛ اما، چطور یک نفر می تواند عظمت را در وجود شما ببیند ،اگرقبلاخودتان آن را ندیده باشید.»

بسیاری از افراد تمام زندگی شان را با رویا سپری می کنند ولی هیچ گه سعی نمی کنند آن رویا را به واقعیت تبدیل کنند  چنین کاری نیازمند اعتماد به نفس بالایی نسبت به خود و کارشان است.

3-مهم بودن مدل کسب و کار

مدل کسب و کار می تواند تصویر کلی از مدل کسب و کار خود را توصیف طراحی و به تصویر درآورده و روی آن بحث کنید و آن را چالش بکشید.

1-3-خودت باش

شناخت خود به این معناست که همیشه خود واقعی تان را نشان دهید و آن گونه رفتار کنید که واقعاً هستید هر چند این جمله به نظر ساده می آید در واقع پیاده سازی آن واقعا مشکل است.

4- نحوه اجرای مدل کسب و کار

تقریباً شروع هر کسب و کاری با مشکلاتی روبروست. پس برای شروع هر کاری مقدماتی لازم است که خود بایستی آمادگی لازم را قبل از شروع ایجاد کند.

4-1-تقویت فکر

اگر دقت کرده باشید امروزه دغدغه بسیاری از افراد تناسب اندام و گرفتن رژیم غذایی است. گرچه داشتن اندام متناسب خوب است اما پیشنهاد می کنم به جای پرداختن به تناسب اندام ظاهری تان به تقویت فکر توجه کنید و همیشه بدانید که مغز مهم ترین وقدرتمندترین عضو بدن شماست.پس فکرتان را با مطالعه، دعا و تفکر پرورش بدهید.

یکی از بهترین راه تقویت ذهن اندیشه و عبادت کردن است. دور ریختن افکار بد و زائد از ذهنمان به قوی تر شدن فکر کمک می کند.

توصیه می کنم روزانه برای پاکسازی مغزتان وقت بگذارید و افکار زائید را دور بریزید و روی نعمت هایی که خدا داده تمرکز کنید تا به موفقیت برسید. تناسب اندام یا داشتن حساب بانکی پر ازپول تنها شادی و خوشحالی زودگذری را ایجاد می کند اما داشتن فکر باز و شفاف تا آخر عمر با شما خواهد بود.

4-2-گوش کردن به صدای درونتان

تا قبل از آشنایی با مکانیزم مغز نمی توانستم تمرکز کنم و در شرایط و موقعیت های سخت احساسی  می کردم چون ذهن آرامی نداشتم، شما ممکن است این حالت را تجربه کرده باشید و فکر و خیال در ذهنم وجود داشت غیر از اینجا مسائلی مثل شک، انتقادات، ترسها، ناامنی شغلی و نگرانی از آینده فکرم را مشغول می ساخت و باعث می شد شروع روز را با فکر کردن به این مسائل به شب برسانم و همین قضیه باعث شد به روزمرگی ها دچار شوم و هیچ هدفی را دنبال نکنم و ذهنم به جای خلاقیت و پیشبرد فروش در حیطه کسب و کارم با این مسائل درگیر شده بود تا اینکه به صدای درونی ام گوش کردم که این مسائل همه موانعی هستند که مانع از پیشرفت کاری ام هستند وبه این نتیجه رسیدم که اگر صدای درونم را نشنوم همیشه در زندگی درگیری و مشکلات فراوانی خواهم داشت. و خوشبختی واقعی زمانی است که روی ضمیر باطن خود تمرکز شوید.

5-زندگی در زمان حال

زمان حال تنها زمانی است که باید در آن زندگی کنیم. فقط زمان حال است که می توانیم در آن واقعاً شاد باشیم و عشق واقعی را پیدا کنیم.

6-بازآفرینی کسب و کار در شرایط فعلی

6-1-تولید محتوای مربوط به کسب و کارتان

احتمالاً تا اینجا متوجه شده اید که نحوه معرفی محصولتان چقدر در برند سازی تان تاثیرگذار است. نوع جملات و کلماتی که معرف نوع کسب و کار شما باشد باید بسیار دقیق باشید.

در اینجا با جمله گاندی شروع می کنم «شما همان تغییری باشید که دوست دارید در دنیا رخ بدهد» این جمله بسیار زیبای گاندی است که برای ادعای نوشته ام آوردم. این همان چیزی است که تلاش کردم در کتابم ترویج دهم. شما می توانید با این شیوه نه تنها خودتان بلکه کل دنیارا تغییر دهید.

با توجه به رشد تکنولوژی، دغدغه ی امروز دنیا بیشتر از هرچیز دیگری تولید محتواست. در شرایط فعلی محتوا، نقش تعیین کننده در زمینه های گوناگون بازی می کند و تولید محتوا به یکی از مهم ترین و تأثیرگذار ترین مسئله در سیاست، فرهنگ، اقتصاد، صنعت و… تبدیل شده است. محتوا می تواند شامل فیلم، عکس، داستان، رمان، مقاله، متن پیامک تبلیغاتی، موسیقی و.. باشد. پس به اهمیت محتوا در کسب و کارتان پی بردید.

6-2-آموزش نیروها

صاحبان هر کسب و کاری اعم از سازمان یا شخص همواره در حال تلاش برای رسیدن به رشد و مطرح شدن خود هستند آموزش کارکنان و نیروهای دفتری یکی از راه های رشد و رسیدن به موفقیت می باشد.

همیشه گفته ام صرف اینکه کسی روابط عمومی خوبی دارد به این معنا نیست که در اداره یک جلسه فروش هم خوب خواهد بود. موفقیت یک جلسه فروش به داشتن جعبه ابزار قدرتمند ارتباطی برمی گردد.

6-3-بازخورد

وقتی عاشق کارتان هستید و آن را انجام می دهید 

دنیایی که در آن زندگی میکنیم هر روز در حال تغییر است برای اینکه با آن در ارتباط باشیم طرف نظر ازصنعتی که در ان فعالیت میکنید باید نوآوری داشته وبخواهید که بهتر شوید ما در شرکت خودمان با هزینه های زیاد تلفن مواجه بودیم، نهایت به این نتیجه رسیدم که تایم تلفن بیشتر ازسه دقیقه ممنوع است.این تکنیک باعث شد هزینه ها به شکل چشم گیری کاهش پیداکند.
نویسنده: سعیده رجب زاده کارگزار رسمی بیمه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  1  =