سهامیان مقدم : دبیر کل سندیکا می شوم به شرطی که …..!

در گفتگو با ریسک نیوز؛

سهامیان حضور خود در سندیکا را به مهیاسازی یکسری الزامات منتهی کرد و گفت: حضورم در سندیکا یکسری الزامات را می طلبد و تا زمانیکه این الزامات فراهم نشود پا به عرصه سندیکا نمی گذارم./من هنوز مهیاسازی این الزامات را در سندیکا ندیدم به همین دلیل پاسخ من برای این کار مثبت نیست.

به گزارش ریسک نیوز، در حالی به پایان دوره دوساله محمد علیپور به عنوان دبیر کل سندیکا نزدیک می شویم که  رایزنی هایی از سوی برخی افراد برای پست دبیر کلی دیده و شنیده می شود ، چند روز پیش بود که خبری با عنوان زمزمه دبیر کلی سهامیان بر سندیکای بیمه گران منتشر شد .

برخی شنیده ها نیز حاکی است تنی چند از مدیران عامل نسبت به وی نظر مثبت داشته از جمله مدیر عامل  شرکت بیمه اتکائی امین ؛ اگر چه واکاوی های ریسک نیوز نشان می دهد بسیاری از فعالان و مدیران عامل نیز اطلاعی ازین موضوع نداشته و اظهار نظری تا کنون نکرده اند.

سهامیان که تجربه مدیر عاملی بیمه ایران را در کارنامه کاری خود دارد در پاسخ به انتقادات از دوره مدیریتش بر بیمه ایران بارها اذعان داشته که بیمه ایران را در شرایط بحرانی مدیریت کرده و با برنامه ریزی های حساب شده ،در دوره مدیر عامل وی، این شرکت  به سود رسیده است.

وی پیش ازین اذعان داشته با انتقال مشکلات به دوره های مدیریتی قبل چالش ها حل و فصل نمی شود .

لازم بذکر است دو سال پیش که انتخابات دبیر کلی سندیکا صورت گرفت در نهایت میان سه کاندید مطرح نام علیپور از صندوق بیرون امد و وی نزدیک به دو سال است که بر مسند سندیکا تکیه زده است.

 اما نکته جالب در خصوص انتقادات وارده بر سندیکا انجاست که بسیاری بر این نهاد صنفی و انفعال ان نقد وارد می کنند اما تقریبا هیچ کس راهکار عملیاتی برای خروج سندیکا از انفعال ارائه نکرده است.

رئیس کل بیمه مرکزی در گردهمائی نمایندگان استانی در سندیکا صراحتا بر تفویض اختیارات بیمه مرکزی به تشکل های صنفی تاکید داشته و عنوان کرد که سندیکا باید به صورت واضح خواسته هایش از نهاد نظارتی را عنوان کند .

همچنین  مدتهاست که از ضرورت تغییر اساسنامه سندیکا سخن به میان می اید اما عملا این امر تا کنون مهیا نشده است.

با مطرح شدن نام سهامیان برای دبیر کلی سندیکا از وی سوال کردیم که ایا زمزمه دبیر کلی وی صحت دارد که  وی ورودش به سندیکا را مستلزم وجود برخی پیش شرط ها دانست.

اگرچه سهامیان به این پیش شرطها اشاره صریحی نمی کند اما ظاهرا برای ورودش به سندیکا شروطی دارد.

جواد سهامیان مقدم ، مدیرعامل پیشین بیمه ایران و عضو هیات مدیره شرکت بیمه تعاون در خصوص انتشار اخباری مبنی بر زمزمه کاندیداتوری وی برای دبیر کلی سندیکا به ریسک نیوز  اذعان داشت: هم دوره قبل و هم امسال برخی مدیران عامل به بنده لطف داشتند و بحث دبیر کلی برای سندیکای بیمه گران را مطرح کردند.

وی می گوید: دوره قبل من پیشنهاد دوستان را نپذیرفتم و عنوان داشتم که بنابر دلایل خاصی که دارم به دبیر کلی سندیکا ورود پیدا نمی کنم .

سهامیان می گوید: امسال هم تعدادی از مدیران عامل شرکتهای بیمه به من محبت داشتند؛ اما هنوز من به نتیجه قطعی در این زمینه نرسیدم.

سهامیان حضور خود در سندیکا را به مهیاسازی یکسری الزامات منتهی کرد و گفت: حضورم در سندیکا  یکسری الزامات را می طلبد و تا زمانیکه ابن الزامات فراهم نشود پا به عرصه سندیکا نمی گذارم.

مدیر عامل پیشین بیمه ایران با بیان اینکه تا رمانیکه الزامات موجود مهیا نشود به سندیکا ورود پیدا نمی کند ، یادآور شد:من هنوز مهیاسازی این الزامات را در سندیکا ندیدم به همین دلیل پاسخ من برای این کار مثبت نیست.

سهامیان در پاسخ به این سوال که طی چند دوره اخیر سندیکا تجربه دبیر کل های خارج از صنعت و داخل صنعت را داشته اما همچنان به دلیل منفعل بودن مورد انتقاد است، گفت: برخی شرایط  و الزامات در سندیکا فراهم نیست و به نظر می رسد باید تغییرات قابل ملاحظه ای صورت گیرد.

وی در پاسخ بدین سوال که ابن الزامات چیست ترجیح داد به جزئیات این الزامات اشاره نکند اما گفت: برای اداره هر محیطی از وزارتخانه گرفته تا سندیکا و … باید مدیری منتخب شود که دانش فنی و مهارتهای لازم را برای انجا داشته باشد   ضمن اینکه باید برنامه مدون برای اداره انجا تدوین کرده باشد چرا که بدون برنامه ریزی نمی تواند مدیریت مطلوبی داشته باشد.

سهامیان اگر چه برای عملکرد دبیران پیشین احترام قایل است اما تاکید می کند که بدون داشتن برنامه و سند راهبردی نمی توان در سندیکا موفق عمل کرد.

به گزارش ریسک نیوز ، در حالی همه از ضرورت برنامه و استراتژی یاد می کنند که در زمان عمل مشخص می گردد که برنامه راهبردی و هدفمندی در دستور کار قرار نگرفته است. بدون شک سندیکای بیمه گران ایران دارای ظرفیتهای مغفولی است که در صورت پرداختن بدان می تواند راهگشا باشد از جمله ضرورت ظرفیت سنجی سندیکا و تعریف ماموریتهای جدید متناسب با نیازهای صنعت بیمه ، شبکه سازی و ایجاد تعامل با بخش خصوصی  و تعاملات با انجمن صنفی صنایع دیگر ، فعال کردن کارگروهها و … که باید دید در صورت ابقاء دبیر کل فعلی و یا امدن دبیر کل جدید چه گشایش هایی ایجاد می شود؟
به نظر می رسد ، برای دوره جدید دو ساله سندیکا ، از سوی کاندیدها باید برنامه عملیاتی ارائه گردد در غیر این صورت نمی توان انتظار ارتقاء عملکرد این تشکل صنفی را داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  3  =