روسیه بزرگترین خریدار طلای جهان شد/ خرید ۵۵ تن طلا طی ۳ ماه

بانک مرکزی روسیه ۵۵.۳ تن شمش طلا در سه ماهه اول سال جاری میلادی خریداری کرد و ذخایر عظیم طلای خود را به ۲۱۶۸.۳ تن رساند و دوباره بزرگترین خریدار طلای جهان لقب گرفت.

به نقل از راشاتودی ، خرید خالص طلا توسط بانک های مرکزی به بالاترین حد در سه ماهه اول 2019 رسید. در این بین  روسیه مقام اول را دارد. کشورها سعی می‌کنند با متنوع کردن سرمایه هایشان، وابستگی به دلار را کاهش دهند.

 ذخایر جهانی طلا 145.5  تن از ابتدای سال تا پایان ماه مارس نسبت به همین دوره در 2018 افزایش یافته است. طبق گزارش شورای جهانی طلا، این مقدار بیشترین افزایش در ذخایر جهانی طی این مدت، از 2013 تا حالا بوده است.

 بانک مرکزی روسیه 55.3 تن شمش طلا در سه ماهه اول سال جاری خریداری کرد و ذخایر عظیم طلای خود را به 2168.3  تن رساند و دوباره بزرگترین خریدار طلای جهان لقب گرفت.

 شورای جهانی طلا اعلام کرد روسیه در 2018، 274.3  تن طلا خرید و برای چهارمین سال پیاپی بیش از 200 تن به ذخایرش افزود و دارایی های خزانه آمریکا را به شدت کاهش داد. این کار  در جهت هدف دوری از دلار صورت گرفت.

 چین با خرید 33 تن، سومین کشور بزرگ خریدار طلا در این مدت در جهان بود.  پکن در دسامبر پس از یک وقفه 2 ساله ،دوباره شروع به خرید طلا کرد. چندین کشور دیگر هم ذخایر خود را به طرز قابل توجهی افزایش دادند، کشورهایی مانند اکوادور ، ترکیه ، هند و  قزاقستان.

 تمایل به خرید این فلز گرانبها به علت بی ثباتی اقتصادی ناشی از جنگ های تجاری ، رشد کند و فضای نرخ پایین بهره افزایش یافت.

 روسیه در حال حاضر پنجمین دارنده بزرگ طلا در جهان است و اگر این روند ادامه یابد ، از فرانسه و ایتالیا پیشی می گیرد و رتبه سوم را در بین دارندگان طلا طی یک سال به دست می آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  16