سود سهام عدالت «فوت‌شدگان» چه می‌شود؟

ایسنا نوشت: در روزهایی که سود سهام عدالت در حال پرداخت است، آماری مبنی بر فوت ۲.۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت و اینکه وراث بسیاری از آنها برای تعیین تکلیف آن مراجعه نکرده‌اند، اعلام شده است که طبق قانون باید مبالغ مربوط به سود سهام عدالت آنها سرمایه‌گذاری شود و در هر زمانی که وراث رجوع کردند سود سهام‌شان را بگیرند.

حدود ۲.۵ میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت فوت شده‌اند و وراث بسیاری از آنها برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نکرده‌اند. در این مورد شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ اعلام کرده که سازمان خصوصی‌سازی با همکاری وزارت اقتصاد باید مبالغ مربوط به سود سهام عدالت آنها را سرمایه‌گذاری کند و در هر زمانی که وراث فوت شده رجوع کردند بتوانند از حق خود برای سود سهام عدالت منتفع شوند.

اما فرضیه دیگری هم وجود دارد؛ مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید احتمال دارد به شورای سیاست‌گذاری اصل ۴۴ پیشنهاد داده شود که سهام عدالت این افراد به افرادی واگذار شود که از ثبت‌نام سهام عدالت جا مانده‌اند. اما موافقت یا عدم موافقت با این موضوع با شورای عالی اصل ۴۴ است و تنها این شورا می‌تواند در این مورد رأی دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

72  −  70  =