پای بیمه های عمر به اعتراضات خیابانی هندوراسی ها باز شد

تظاهرات هزاران معترض در پایتخت هندوراس که مسالمت‌آمیز آغاز شده بود به خشونت و درگیری با پلیس کشیده شد. تظاهرکنندگان که بیشتر دانشجو، معلم و کارمند حوزه درمان بودند رئیس جمهوری هندوراس را به دیکتاتوری متهم می‌کنند.

به گزارش ریسک نیوز، بنابرگزارش‌ها حدود ده هزار نفر در تگوسیگالپا، پایتخت هندوراس، به خیابان آمدند تا علیه برنامه‌ها و سیاست‌های رئیس جمهوری این کشور، خوان اورلاندو ارناندز اعتراض کنند.

تظاهرکنندگان که بیشتر جوانان دانشجو، معلم و کارمند شاغل در حوزه بهداشت بوده‌اند به طور عمده به تغییرات گسترده‌ای معترض‌اند که دولت قصد ایجاد آنها را در بخش‌های آموزشی و سلامت دارد.

شاغلان این حوزه‌ها بیم دارند که تغییرات مورد نظر دولت و خصوصی‌سازی بخش‌های آموزشی و بهداشت به اخراج‌های دسته‌جمعی و بیکاری منجر شود.

بنابراعلام خبرگزاری ها مردم به ناکارامدی بیمه های سلامت و ضعف بیمه های عمر در این کشور نیز اعتراض داشته اند واین امر یکی از علل اعترض خیابانی هندوراسی ها می باشد

اتحادیه‌های پزشکان و معلمان چند روز پیش دعوت به اعتصاب کرده بودند که در پی آن شاغلان در بسیاری از واحدهای آموزشی و مراکز درمانی دست از کار کشیده‌اند.

 

دولت هندوراس تغییرات مورد نظر خود را ضروری می‌خواند و می‌گوید این اصلاحات برای افزایش بهره‌وری، بهبود زیرساخت‌ها و آموزش بهتر شاغلان ضروری هستند.

رئیس کنگره هندوراس ضمن پشتیبانی از لایحه‌های دولت برای پیش‌ بردن اصلاحات می‌گوید معترضان "نمی‌خواهند یا نمی‌توانند" قوانین را بفهمند، زیرا اخراج شاغلان در این قوانین مطرح نشده است.

قوانین مورد نظر دولت برای پیشبرد تغییرات در سیستم آموزشی و بهداشتی هندوراس هنوز به تصویب نهایی نرسیده و به اجرا درنیامده است.

بنابر گزارش‌ها، همزمان با حرکت‌های اعتراضی در پایتخت، در شمار دیگری از شهرهای هندوراس نیز تظاهراتی علیه دولت بر پا شده است. این کشور حدود هشت میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۸ استان زندگی می‌کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +    =  14