آغاز جو سازی های رسانه ای سایپا علیه صنعت بیمه // مصوبه سندیکا برای فروش بیمه نامه با خودروهای سیار مقابل سایپا

طی توافقی که در سندیکا حاصل گردید ، بیمه گران مصوب کردند تا زمانیکه سایپا بدهی های خود را به شرکتهای بیمه پرداخت نکند ، جهت همراهی با خریداران خودروهای صفر کیلومتر و جلوگیری از تردد خودروهای بدون بیمه نامه، با مستقر کردن ماشینهای سیار بیمه در مقابل خودروسازی سایپا به صدور بیمه نامه اقدام کنند.

ریسک نیوز : از صبح امروز اخباری مبنی بر توقف صدور بیمه نامه از سوی  بیمه مرکزی به دلیل افزایش بدهی شرکت سایپا به شرکت‌های بیمه،توسط خبرگزاری تسنیم مخابره شده است.

 

در حالیکه این جوسازی های رسانه ای همچنان در رسانه ها علیه صنعت بیمه ادامه دارد که به نظر می رسد ذکر پاره ای مسایل در خصوص این خبر ضرورت داشته باشد.

 

اولا بيمه مركزي محصولي براي فروش ندارد و كار بيمه مركزي راهبري و نظارت بر شركتهاي بيمه است

دوما شركت سايپا حق بيمه را از مردم دريافت می کند اما شواهد حاکی است به حساب شركتهاي بيمه واريز نمي كند به طوریکه شركتهاي بيمه از سايپا رقمی بالغ بر 1600 میلیارد تومان طلب دارند به عبارتي مي توان گفت كه پول بيمه را شركت خودرو سازي سايپا از مردم دريافت مي كند اما خسارت را شركتهاي بيمه بايد پرداخت كنند

ریشه جوسازی ها از کجا شروع شد؟

از زمانیکه قرارداد بیمه گران با خودروسازان و به بار امدن بدهی های کلان از غولهای خودروساز شرکتهای بیمه را به پیاده سازی سیستم کاویس هدایت کرد بیش از چهار سال می گذرد .

در حالیکه شرکت خودروسازی ایران خودرو طی این مدت با سیستم کاویس همکاری کرده اما خودروسازی سایپا همچنان با عدم همکاری با شرکتهای بیمه مصر بوده به طوریکه از عدم اتحاد برخی شرکتهای بیمه استفاده کرده و تاکنون  به سیستم کاویس که در ان بنا بر پرتفوی شرکتها حق بیمه خودروهای صفر کیلومتر تسهیم می شود، وارد نشده است.

از انجا که کارشکنی های سایپا که البته عدم اتحاد  شرکتهای بیمه هم بدان کمک قابل توجهی کرد ، تداوم یافت نهایتا نهاد نظارتی  فعالیت کارگزاری سایپا را معلق کرد.

بر اساس این گزارش ،  چالش آفرینی های  سایپا و مطالبات معوق قابل توجهی که برای شرکتهای بیمه به بار آورد بیمه گران را بر ان داشت تا این بار مقابل این غول خودروساز به اتحاد برسند، در این راستا بر اساس اذعان منابع خبری از هفته گذشته شرکتهای بیمه در سندیکای بیمه گران تصمیم گرفتند تا زمانیکه این شرکت به تعامل برد – برد با شرکتهای بیمه رضایت ندهد که نهایتا حفظ حقوق بیمه گذاران یعنی خریداران خودرو را به دنبال خواهد داشت، برای این شرکت خودرویی بیمه نامه صادر نکنند.

 طی توافقی که در سندیکا حاصل گردید ،  بیمه گران مصوب کردند تا زمانیکه سایپا بدهی های خود را به شرکتهای بیمه پرداخت نکند ، جهت همراهی با خریداران خودروهای صفر کیلومتر و جلوگیری از تردد خودروهای بدون بیمه نامه،  با مستقر کردن ماشینهای سیار بیمه در مقابل خودروسازی سایپا به صدور بیمه نامه اقدام کنند.

 در این راستا خریداران خودرو از هر کدام از شرکتهای بیمه که تمایل داشته باشند می توانند بیمه نامه ثالث دریافت کنند.

 فارغ از کارساز بودن یا نبودن تصمیم بیمه گران به نظر می رسد، عدم تعاملات سایپا با شرکتهای بیمه در نهایت انها را بدین تصمیم رسانیده است .در حالیکه طی چهار سال اخیر بیمه گران در مقابل مسیرهای نادرست سایپا تلاش کردند روش های مختلفی را در پیش بگیرند ؛اما نهایتا  به نتیجه برد- برد نینجامید و انها را بر ان داشته تا این تصمیم را اتخاذ کنند.

با توجه به انچه گذشت، به نظر می رسد اغاز جوسازی های رسانه ای سایپا علیه صنعت بیمه که از امروز اغاز شده در پاسخ به  تصمیم اخیر شرکتهای بیمه در سندیکای بیمه گران باشد.

لازم بذکر است که در هفته های گذشته بدهی های کلان سایپا به شرکتهای بیمه از طریق رسانه ها منتشر شد که حتی به شکایت یکی از شرکتهای بیمه از سایپا نیز انجامید.
گفتنی است، عدم اتحاد بیمه گران در مقابل سایپا طی این سالها یکی از عوامل مهم کارشکنی های این شرکت خودروسازی بوده است.

این شرکت خودروساز در حالیکه حق بیمه را به صورت نقدی از مردم دریافت می کند اما مبالغ حق بیمه را به شرکتهای بیمه پرداخت نمی کند و این امر سبب ایجاد مطالبات معوق در شرکتهای بیمه شده در حالیکه به دلیل بی کیفیت بودن محصولات سایپا وافزایش روز افزون تصادفات رانندگی ، خسارات به بار امده از جیب شرکتهای بیمه پرداخت می شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. تفویض اختیار مفسده زا می گوید

    شرکت خدمات بیمه ای رایان سایپا در اواخر دهه 70 تاسیس شد. اصولا وجود تشکیلاتی نظیر شرکت های خدمات بیمه ای که به بهانه خصوصی سازی صورت گرفت موجب تضعیف صنعت بیمه شد. در ابتدا شرکت بیمه ایران برای این به اصطلاح شرکت جولانگاه ایجاد کرد. کم کم این شرکت برای بدست آوردن ابتکار عمل به کارگزاری تبدیل شد. وجود عناصری در بیمه ایران در دورهای مختلف موجب شد تخلفات این کارگزاری بیشتر شود. متاسفانه بیمه گر بخصوص بیمه ایران عامل اصلی این بدهی نجومی است . چرا بیمه ایران با وجود بدهی کلان این به اصطلاح شرکت مجوز صدور بیمه نامه را معلق نکرد؟ حتما افرادی با این کارگزاری دارای الاف و الوفی هستند. بر فرض اگر این افراد بدلیل بی سوادی عامل ایجاد این بدهی باشند باید برکنار شوند و در بدبینانه ترین حالت بدلیل ضایع کردن اموال مردم که همان حق بیمه هاست می بایست توسط ثوه قضائیه مورد پیگرد قرار گیرند و محاکمه و مجازات شوند. محال است بین شرکت های بیمه بویژه بیمه ایران و خودروسازان حهت ایجاد این بدهی و توجیه تداوم همکاری با این کارگزاری ارتباطی وجود نداشته باشد. کدام مسئول عاقلی صدور بیمه نامه ثالث و بدنه را بدون دریافت پول به یک واسطه واگذار می نماید؟!!

ارسال نظر

28  −    =  25