ریزش شاخص بورس امروز ۹۸/۰۷/۱۷

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ریزش 1420 واحدی به رقم 313 هزا رو 48 واحد رسید.

بازار بورس اوراق بهادار تهران در روز پایانی معاملات این هفته علاوه بر اینکه شاهد عرضه اولیه یک شرکت فولادی بود، در عین حال با ریزش 1420 واحدی شاخص کل همراه شد و شاخص کل به رقم 313 هزار و 48 واحد رسید.

شاخص کل بورس تهران در این هفته بعد از رکورد شکنی های هفته قبل با افت های عجیب و غریب رو به رو بود و به گفته علی صحرایی مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران نوسان در بازار بورس یک امر طبیعی است و کاهش شاخص کل در هفته جاری به پایان می‌رسد و امیدواریم از هفته آینده شاخص کل در مسیر تقویت قرار بگیرد.

وی همچنین از دلایل افزایش شاخص کل در هفته‌های قبل این گونه عنوان کرد که با توجه به رکود بازارهای موازی، سرمایه‌های جدید به سمت بورس اوراق بهادار وارد شده است، اما در عین حال به سرمایه‌گذاران عادی توصیه می‌کنیم با تحلیل وارد بازار شده و از شرکت‌های مجوزدار و افراد مورد اعتماد مشورت‌های مالی را دریافت کنند و به هیجانات بازار و نیز فضای مجازی توجه نکنند.

امروز شاخص کل با معیار هم وزن با کاهش 1755 واحد به رقم 91300 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از یک میلیون و 144 هزار میلیارد تومان شده است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران همچنین گفت:‌ مردم پس‌اندازهای خود را برای سرمایه‌گذاری به بورس تهران بیاورند و از فروش دارایی خود مانند خانه و ماشین برای سرمایه‌گذاری در بورس پرهیز کنند.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب یک میلیون نوبت معامله و به ارزش 1773 میلیارد تومان دادو ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 381 واحد کاهش یافته و به رقم 84 هزار و 138 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با کاهش 2708 واحد به رقم 362 هزار و 72 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با کاهش 420 واحد به رقم 226 هزار و 232 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص قیمت با معیار هم وزن 1174 واحد  افت کرده و به رقم 61 هزار و 116 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس با کاهش 5635 واحد به رقم 642 هزار و 364 واحد رسید.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، بابک صادرات، بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری البرز و بانک پاسارگاد و فولاد مبارکه اصفهان بوده‌اند.

امروز نمادهای فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز، معدنی و صنعتی گل‌گهر، پتروشیمی خارک، در تقویت شاخص کل اثرگذار بودند و نمادهای بانک ملت، ایران خودرو و گروه مپنا در کاهش شاخص بورس مؤثر بودند.امروز در پایان معاملات امروز 48 واحد کاهش یافته و به رقم 4069 واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم بورس به بیش از 231 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک  و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 226 هزار و نوبت معامله و به ارزش 896 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی،‌پخش هجرت، تولید و صادرات ریشمک و بیمه دی بوده‌اند.

امروز با پیام ناظر بازار توقف نماد صنعتی آما، توقف نماد سرمایه‌گذاری ساختمانی ایران و توقف نماد شرکت دوده صنعتی پارس و نیز نماد شرکت ساختمانی شاهدو شرکت شیشه همدان روی داد. 

امروز نماد پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس داشته و نمادهای میدکو، ذوب‌آهن، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فولاد ارفع، تولید برق عسلویه مپنا و تولید برق دماوند بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

همچنین اطلاعیه عرضه اولیه سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر، منتشر شد که بر اساس آن تعداد 240 میلیون سهم این شرکت معادل 10 درصد از سهام کل شرکت عرضه اولیه شد که هر سهم این شرکت 6250 ریال کشف قیمت شد و بیش از 800 هزار نفر از سهام این شرکت خریداری کردند.

امروز همچنین بازگشایی نماد معاملاتی گروه بهمن و توسعه معدنی و صنعتی صبا نور بازگشایی نماد شرکت شهد ایران روی داد.

همچنین توقف نماد شرکت شهد ایران  انجام شد.

توقف نماد شرکت قند ثابت خراسان روی داد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. بلوری می گوید

    سلام سیستم بورس امروز از ساعت ۹ تا ساعت ۱۲/۳۰ مشکل داشت امکان رویت تعداد سهم و مانده مقدور نبود تاریخ گذشته رو نشون میداد مشکل فن اوری داشت اقای رئس بورس اصلا خبر گویا نداشته مردم با چه مشکلی مواجه بوده من خودم سهم بانک ملت رو می خواستم ۶۳۰۰ بفروشم مانده ۱ ریال نشون میداد و ساعت ۱۱ به کارگزاری زنگ زدم گفت از روی گردش حساب خرید و فروش کن چگونه رقابت پس چی همه فکر کردند معامله روز گذشته باطل شده رقم وجوه هم اول صبح گذشته بوده سهم دتوزیع ثبت سیستم نبود من خودم ۶۰ میلیونبابت امروز ضرر کردم متاسفم برای مدیر بورس وقتی سیستم مشکل داشت معاله رو تعطیل می کرد

ارسال نظر

29  −    =  19