برف و باران در کشور/ ‌بارش‌های تازه در راه است

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران و گیلان به صورت باران است و در ارتفاعات این استان‌ها شاهد بارش برف هستیم.

صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز شاهد بارش برف و باران و کاهش نسبی دما در شمال‌غرب کشور و غرب سواحل خزر هستیم و به تدریج گستره بارندگی نوار شمالی کشور، دامنه‌های شمالی البرز و شمال‌شرق کشور را نیز دربرمی‌گیرد. 

وی ادامه داد: امروز شدت بارش‌ها در استان‌های مازندران و گیلان به صورت باران است و در ارتفاعات این استان‌ها شاهد بارش برف هستیم. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در خراسان رضوی و خراسان شمالی تا صبح جمعه بارش برف و باران ادامه دارد. 

وی گفت: امروز دریای خزر مواج است، ضمن آنکه بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود. 

وی افزود: روز جمعه بارش در غرب سواحل خزر کمتر می‌شود و بعدازظهر جمعه مجدداً با ورود سامانه بارشی تازه از سمت غرب و جنوب غرب به کشور بارش در این مناطق آغاز می‌شود، ضمن آنکه بعدازظهر جمعه در استان‌های تهران،‌ البرز و قزوین بارش پراکنده دور از انتظار نیست. 

وی افزود: روز شنبه سامانه بارشی مذکور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به صورت برف و باران نیمه غربی کشور، مرکز کشور و جنوب کشور را دربرمی‌گیرد؛ بارش در جنوب و جنوب‌غرب به صورت رگبار گاهی رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود. 

ضیائیان اضافه کرد: روز شنبه در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، لرستان و شمال بوشهر و خصوصاً در ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش‌ها بیشتر است. 

وی ادامه داد: روز یکشنبه هفته آینده آسمان در اغلب شهرها ابری است و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز دوشنبه در بخش‌هایی از شمال‌شرق و جنوب شرق کشور بارندگی داریم و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود، اما مجدداً از اواخر وقت دوشنبه در نوار غربی و شمال‌غربی کشور بارندگی آغاز خواهد شد. 

وی تأکید کرد: در مناطقی که ذکر شد، سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و‌ بارش تگرگ و صاعقه در مناطق مستعد، پیش‌بینی می‌شود، همچنین ‌جاده‌های در برخی استان‌ها لغزنده است و کاهش دید وجود دارد.

وی افزود: توصیه می‌شود احتیاط در تردد، اجتناب از توقف در اطراف رودخانه‌ها و در مناطق جنوبی انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر رویداد رگبار شدید باران، تگرگ و صاعقه در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت‌ گفت:‌ آسمان تهران فردا ابری است و فردا شب بارش پراکنده ‌در تهران خواهیم داشت، ضمن آنکه روز شنبه نیز بارش پراکنده در تهران داریم و روزهای یکشنبه و دوشنبه آسمان تهران ابری و بارانی است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 6 درجه خواهد بود. 

ضیائیان افزود: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و کرمان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردتردین مرکز استان خواهد بود. 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

40  −    =  32