تجارب کشاورز از ابداع شیوه نظارتی درمان تکمیلی در بیمه دی

مدیر عامل بیمه دی می گوید: بیمه دی با تجاربی که از قرارداد بزرگ بنیاد شهید بدست آورده ،یک شیوه خاص نظارتی در بیمه نامه درمان تکمیلی را در پنج بعد پیاده سازی کرده ، یکی از این ابعاد داده کاوی است که تاکنون در صنعت بیمه کمتر بدان توجه شده است.

به گزارش ریسک نیوز ، کشاورز مدیر عامل بیمه دی در یک نشست خبری ضمن تشریح اقدامات بیمه دی در قرارداد بیمه تکمیلی بنیاد شهید گفت:با تجاربی که در قرارداد بزرگ بدست آوردیم در حال حاضر توانستیم یکی از موفق ترین شیوه های نظارتی درمان را در کل صنعت بیمه پیاده سازی کنیم.
وی با بیان اینکه در پنج بعد نظارت درمان تکمیلی را در بیمه دی تعریف کردیم ، اذعان داشت:ابعاد نظارت فنی ، مالی ، حسابرسی ،کنترل اسناد ، نظارت سیستمی مبتنی بر داده کاوی در این شیوه نظارتی پیاده سازی شده است .

کشاورز در ادامه تاکید کرد: بسیاری از شرکت ها زیرساخت های لازم برای اجرای این قرارداد را ندارند اما بیمه دی با تجاربی که طی این سالها بدست آورده توانسته این شیوه خاص نظارتی را در بیمه نامه درمان پیاده سازی کند ضمن اینکه در این شیوه نظارتی انضباط و شفافیت مالی از اهمیت بسزائی برخوردار است.

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به اینکه این شرکت توانسته تائیدیه کفایت ذخایر را از بیمه مرکزی اخذ نماید ادامه داد: جزء ده شرکتی بودیم که توانستیم مجمع خود را با اخذ تائیدیه کفایت ذخایر از نهاد ناظر برگزار نماییم.

مطالبات بیمه دی از بنیاد شهید به ۲۵۰۰میلیارد تومان رسید

  کشاورز با تاکید بر این نکته که بیمه دی سعی کرده است تا قیمت تمام شده خود را مدیریت کند، ادامه داد: هم اکنون این شرکت 2.500 میلیارد تومان از دولت طلب دارد ولی در روند خدمات رسانی شرکت، خللی ایجاد نشده است.

وی در ادامه خبر داد: با مراجعات مکرر به سازمان برنامه و بودجه قرار شد برای تامین منابع بیمه تکمیلی ایثارگران ردیفی در بودجه لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت بیمه دی هرگونه نرخ شکنی از سوی این شرکت را رد کرد و گفت: ما فقط بر اساس محاسبات دقیق بیمه گری، نرخ های فنی ارائه کرده ایم.

مدیرعامل بیمه دی به حضور 4 شرکت بیمه ای کوثر، آتیه سازان حافظ، دانا و دی در مناقصه امسال بنیاد شهید برای انعقاد این قرارداد اشاره کرد و افزود: دو شرکت دانا و دی تا مرحله نهایی پیش رفتند که رقم پیشنهادی بیمه دانا 195 هزار تومان و رقم بیمه دی 167 هزار تومان بود که در نهایت این شرکت به عنوان برنده مناقصه معرفی شد.

مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر این نکته که در قرارداد درمان تکمیلی ایثارگران، یک میلیون و 700 هزار نفر به عنوان بیمه شده، تحت پوشش این شرکت هستند، افزود: این پوشش بدون سقف و فرانشیز و با بیشترین شرح خدمات بیمه ای به جز عینک و دندانپزشکی است.

وی با بیان این نکته که سناریوهای مختلف برای وصول این حق بیمه به دولت پیشنهاد شده است، گفت: راه نخست وصول نقدی، راه دوم از طریق واگذاری اسناد خزانه و اوراق مشارکت و راه سهام واگذاری سهام شرکت در شرکت های دولتی است. ضمن این که پیشنهاد شده است که ردیفی اختصاصی در بودجه برای قرارداد تکمیلی درمان ایثارگران اختصاص یابد که این موضوع در بودجه امسال آمده است.

مدیرعامل بیمه دی با تاکید بر این نکته که قرارداد سال جاری، ماهی 270 میلیارد تومان منابع می خواهد، افزود: به دلیل  صداقت شرکت، 6 هزار مرکز درمانی هنوز به ما خدمات می دهند.

پرتفوی های درمانی زیان ده را نمی پذیریم

کشاورز از رشد 195 درصدی سود خالص بیمه دی در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: سود هر سهم شرکت از 100 ریال در پایان تابستان گذشته به 226 ریال در پایان شهریورماه سال جاری رسیده است.

وی از نپذیرفتن 500 تا 600 میلیارد تومان پورتفوی درمان از سوی بیمه دی در سال جاری به دلیل ارائه نرخ های غیرفنی از سوی متقاضیان، خبر داد و یادآور شد: سود این شرکت، سودی باکیفیت است و شرکت با استفاده از مدیریت ریسک، سودآوری ناشی از سرمایه گذاری ذخایر و ارائه نرخ های فنی به شرکتی موفق تبدیل شده است.

مدیرعامل بیمه دی درباره نرخ شکنی هم گفت: اگر شرکتی با کنترل هزینه ها بتواند نرخ مناسب تری نسبت به شرکت های دیگر ارائه کند نرخ شکنی محسوب نمی شود به عبارت دیگر باید کف نرخ شکنی را پیدا کنیم چون نرخ در هر شرکتی می تواند متفاوت باشد. ضمن این که نظارت های مالی نهاد ناظر باید به روزتر باشد تا از این طریق، شرکت های بیمه به مسیر اشتباه نروند.

وی از فروش 350 میلیارد تومانی بیمه نامه غیر از قرارداد 3.500 میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: بودجه پیش بینی شده برای حق بیمه غیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران، 491 میلیارد تومان است که تا پایان سال 600 تا 650 میلیارد تومان محقق خواهد شد تا مجموع حق بیمه شرکت به بالای 4.000 میلیارد تومان برسد.

.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  1  =  1