گران‌ترین عطرهای دنیا را بشناسید

عطرهای خوب اغلب گران هستند، اما بعضی از عطرها محتویات و شیشه‌های بسیار خارق‌العاده‌ای دارند و قیمت آنها سر به فلک می‌کشد. عطر شموخ، دی‌کی‌ان‌وای، کلایو کریستین، باکارا و شنل از گران‌ترین عطرهای جهان‌اند.

ما همواره سعی می‌کنیم خود را آراسته نگه داریم و به همین دلیل نیز از عطرهای متنوعی استفاده می‌کنیم تا احساس درونی بهتری داشته باشیم. صنعت عطرسازی همیشه مورد توجه افراد بوده است. مردم بسته به موقعیت مالی‌شان همیشه علاقه دارند عطر بخرند و از خوشبوترین عطرها نیز استفاده کنند.

محققان می‌گویند فقط چند قطره عطر می‌تواند اثری شگفت‌انگیز بر اعصاب، احساسات و حتی شرایط روحی و جسمی انسان‌ها داشته باشد. عطر معمولاً کالایی لوکس به حساب می‌آید زیرا از مواد نادر و عجیب تهیه می‌شود. گاهی بعضی از عطرها از روغن‌های خارق‌العاده یا مشک آهو یا ریشه درختان و گل‌ها گرفته می‌شوند.

برندهای تولیدکننده عطر معمولاً با تبلیغ‌های گسترده، استفاده از افراد مشهور، بسته‌بندی لوکس و ارائه کالاهای خاص می‌خواهند توجه مشتریان را به خود جلب کنند. اعتمادآنلاین به نقل از marketing91 به بررسی گران‌ترین عطرهای جهان می‌پردازد:

1- شموخ (SHUMUKH)

1.29 میلیون دلار

عطر

گران‌ترین عطر دنیا را آرمانی در برج‌الخلیفه دوبی در روز 12 مارس 2019 رونمایی کرد. این عطر لوکس هم برای مردان و هم برای زنان ساخته شده و بوی آن تا 12 ساعت می‌ماند. این عطر را کمپانی مشهور Spirit of Dubai تولید کرده و طراح آن اصغر الآدم بوده است. حدود 2 هزار و 479 گرم طلای 18 عیار، پنج هزار و 892 گرم نقره خالص و سه هزار و 571 الماس 38.55 قیراطی در شیشه این عطر به کار رفته است.

محتویات این عطر گرانبها از درخت ایلانگ‌ ایلانگ (ylang-ylang)، نعناع هندی (patchouli)، مُشک، چوب صندل و آگار تشکیل شده است، البته مواد اسرارآمیز دیگری هم دارد که کمپانی آنها را فاش نمی‌کند.

2- دی‌کی‌ان‌وای طلایی (DKNY)

یک میلیون دلار

عطر

سازنده این عطر قیمتی مارتین کتز (Martin Katz) طراح مشهور برند دی‌کی‌ان‌وای است. کارکنان این شرکت حدود 15 هزار ساعت روی ساختن این عطر کار کردند. در شیشه عطر 2 هزار و 909 سنگ گرانبها به کار رفته که 2 هزار و 700 تای آن الماس سفید، 183 یاقوت زرد، یک یاقوت کبود 7.18 قیراطی از سری‌لانکا، یک فیروزه 1.6 قیراطی از برزیل و 15 الماس صورتی از استرالیا و چهار الماس به شکل گل رز دارد.

3- کلایو کریستین نامبر وان

12 هزار و 721 دلار 

عطر

عطر کلایو کریستین (Clive Christian) را طراح عطر معروف، روجا دیو (Roja Dave)، برای خانم‌های ثروتمند ساخته است. مواد تشکیل‌دهنده این عطر روغن گل سرخ، ریشه زنبق زرد، یاس، دارچین، ایلانگ و وانیل تاهیتی است. شیشه این عطر از طلای 18 عیار و الماس پنج قیراطی ساخته شده است.

4- باکارا

6 هزار و 800 دلار

عطر

عطر باکارا (Baccarat) محصولی از شرکت باکاراست. این شرکت سازنده کریستال بود و در دهه 90 میلادی به صنعت عطرسازی روی آورد. فقط سه عدد از این عطر تولید شده و بوی مسحورکننده آن از ترکیب عنبر، یاس، ایلانگ، هل، ریحان، چوب صندل، مشک، درخت مر (myrrh) و مورد سبز (myrtle) به دست آمده است. شیشه این عطر از حباب‌های زرد تشکیل شده که داخل شیشه هستند و بوی عطر را نگه می‌دارند و درِ آن نیز از یاقوت ارغوانی ساخته شده است. 

5- شنل گرند اکستریت

4 هزار و 200 دلار

عطر

عطر شنل گرند اکستریت (Chanel Grand Extrait) کار مشترکی از کوکو شنل و ارنست بو (Ernest Beaux) است. محتویات این عطر از گل یاس، گل سرخ و ایلانگ تشکیل شده و در سال 1921 روانه بازار شد. این عطر زنانه یکی از عطرهای مجبوب افراد مشهور، مشتریان ثروتمند، مجموعه‌داران و افراد خوش‌سلیقه است.

منبع: اعتمادآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×  5  =