آیا ایبنای بیمه ای در راه است؟ // نقد و تحلیل به زودی از ریسک نیوز

شنیده ها چه می گویند؟

برخی شنیده ها از راه اندازی یک خبرگزاری بیمه ای خبر می دهند .

به گزارش ریسک نیوز، گفته می شود، مدیر پیشین روابط عمومی پژوهشکده بیمه در تدارک ایجاد یک خبرگزاری بیمه ای است.

ظاهرا این اقدام به  بخشی از “سند توسعه فرهنگ بیمه” و استفاده از ابزار رسانه مرتبط است. در این بخش اقداماتی مانند داشتن ستون ثابت بیمه‌ در مطبوعات و رسانه‌های کشور، انتشار کتاب‌‌های گنجینه بیمه‌ای، اهدای کتب بیمه ای به کتابخانه های عمومی و دانشگاهی، تدوین فرهنگنامه بیمه و ایجاد خبرگزاری مستقل بیمه در نظر گرفته شده است.

اینکه این سند تا چه اندازه توانسته به توسعه فرهنگ بیمه منتج شود موضوع این نوشتار نیست ؛ اما این سوال می تواند مطرح شود که ایجاد یک خبرگزاری بیمه ای تا چه اندازه با راهبردهای و سیاستهای نهاد نظارتی هم خوانی دارد؟

از طرفی در حال حاضر بیمه مرکزی به عنوان بازوی نظارتی  و پژوهشکده بیمه به عنوان بازوی پژوهشی صنعت بیمه دارای پورتال اطلاع رسانی هستند و این سوال ایجاد می شود که این سایت ها و پورتال ها تا چه اندازه اهداف مورد نظر را پوشش داده و توانمند شده اند؟

در حالیکه سایت و پورتال اطلاع رسانی شرکتهای بیمه ، بیمه مرکزی ، پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه گران و همچنین نشریات داخلی نهاد نظارتی و برخی شرکتهای بیمه فعال هستند به جای توانمند سازی و بروز رسانی بهنیه این مراجع اطلاع رسانی ، ایجاد یک خبرگزای بیمه ای چه نتایجی را در بر خواهد داشت؟

ایا اساسا رسانه داری با روح بیمه داری هم خوانی دارد؟

اگر قرار است که این خبرگزاری به عنوان بازوی اطلاع رسانی و یا تحلیلی نقش ایفاء کند ، پس نقش پورتال های مورد اشاره چه خواهد بود؟

آیا این خبرگزاری یا پایگاه اطلاع رسانی دولتی قادر است در فضائی منصفانه به تحلیل وضعیت موجود بپردازد؟

شبکه بانکی خبرگزاری ایبنا را با تشریفات و بریز و بپاش های قابل توجه راه اندازی کرد که همان زمان نیز مورد انتقاد تحلیل گزان رسانه ای قرار گرفت و برای اینکه اثرگذاری این خبرگزاری را بیشتر متوجه شویم گشت و گذاری در این خبرگزاری و اگهی های بانکی خود حدیثی مفصل است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در زمان راه اندازی خبرگزاری ایبنا چندین نقد مفصل در این زمینه منتشر کرد که مرور دوباره ان خالی از لطف نیست که در زیر می آید:
گزارش دوم پایگاه خبری بانکداری الکترونیک درخصوص راه اندازی شبکه خبر اقتصاد و بانک
چرا «زنده یاد نوربخش» روزنامه تاسیس نکرد / بانک مرکزی به دنبال مهندسی افکار عمومی

ناظر پولی بیش از 15 رسانه در اختیار دارد

ریسک نیوز در گزارش های پیش رو به نقد و تحلیل  زوایای ایجاد این خبرگزاری بیمه ای خواهد پرداخت وبرای ایجاد فضای منصافه از دست اندرکاران و طراحان این خبرگزاری احتمالی نیز دعوت بعمل خواهد اورد تا نقطه نظرات خود را عنوان کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. امیر می گوید

    سلام
    در خصوص خبرگزاری بیمه شاید در نگاه اول انتقادات وارده شما به ضرورت شکل گیری و حتی کانالیزه کردن اخبار صحیح به نظر می رسد و شایدمتولیان هدفی به غیر از این موضوع را نمی خواهند پیگیری کنند ولی این مساله مانعی دربرابر اینکه سایر رسانه فعالیت خود را به صورت حرفه ای پیگیری کنند نمی باشد ( هر چند ایبنا هم نتوانست و یا نمی تواند مانعی در برابر انتقاد وایده های سایر رسانه ها باشد) پس نقطه مثبت قضیه اینجاست که حضور یک رسانه جدید می توناد انگیزه کار بیشتر برای سایر رسانه ها ایجاد کند

ارسال نظر

3  ×    =  12