۲۴ مسیر در سیستان و بلوچستان براثر سیل همچنان بسته است

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۲۴ مسیر در جنوب این استان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی از عصر روز جمعه همچنان بسته است و امدادرسانی به سیل زدگان با قوت ادامه دارد.

روح الله سرگزی اظهار داشت: براساس هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید همراه با بارش برف در نقاط کوهستانی در سیستان و بلوچستان هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های خدمات رسان انجام شده بود.
وی ادامه داد: تلاش راهداران برای بازگشایی این مسیرها ادامه دارد اما در بسیاری از نقاط باید با پایان یافتن بارندگی شاهد فروکش کردن رودخانه‌های محلی و در نتیجه بازگشایی مسیرها باشیم.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین بارندگی در نیکشهر، سرباز و قصرقند گزارش شده است گفت: براثر بارش‌های شدید شبانه‌روز گذشته شاهد سرریز شدن ۲ سد پیشین و زیردان در جنوب استان بودیم که ساکنان پایین دست این سدها برای جلوگیری از خطرات احتمالی تخلیه شدند.

براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی که از روز جمعه وارد سیستان و بلوچستان شده تا صبح روز یکشنبه در منطقه فعال است و بارش‌های قابل توجهی به همراه دارد به طوریکه بیشینه بارش‌ها به صورت نقطه‌ای در برخی نقاط خاص در غرب و جنوب غرب استان به بیش‌از ۱۵۰ میلی‌متر می‌رسد. 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

73  −    =  69