رشد شاخص کل بورس امروز ۹۸/10/22

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران بعد از افت روزهای قبل، در مدار رونق قرار گرفت و امروز با جهش 15 هزار و 842 واحد روبرو شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 22 دی 98 با جهش 15 هزار و 842 واحدی به رقم 375 هزار و 650 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن 4 هزار و 580 واحد رشد کرده و به رقم 114 هزار و 555 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 1369 تریلیون تومان رسید.

کارشناسان دلیل رشد شاخص بورس را توجه بخش خصوصی به بازار سرمایه می‌دانند که این روزها بهترین محل برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌های خرد و سرگردان خود را بورس اوراق بهادار تهران می‌دانند.

گرچه شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته به دلیل التهاب شرایط سیاسی و رفتار هیجانی برخی سهامداران با کاهش روبرو شده بود و شاخص کل افت کرد، اما تصمیماتی که شورای عالی بورس در روز جمعه و روزهای قبل از آن گرفته بود، از جمله اینکه دامنه نوسان نمادها را محدود کرده بود و همچنین شرکت‌های حقوقی حاضر در بورس اعلام آمادگی کرده بودند که با دریافت اعتبار نسبت به خرید سهام فروشندگان هیجانی سهامداران حقیقی اقدام می‌کنند، این دو امر باعث جلوگیری از ریزش شدید شاخص بورس در هفته گذشته شد و این هفته به نظر می‌رسد، بازار روال عادی خود را در پیش گرفته و شاخص کل در این هفته رو به بهبود و افزایش نهاده است که امروز نیز با جهش حدود 15 هزا رو 842 واحد روبرو شد.

امروز معامله‌گران بورس بیش از 5.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 352 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 936 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 4 هزار و 238 واحد رشد کرده و به رقم 100 هزار و 507 واحد رسید.

شاخص قیمت با معیار هم وزن با افزایش 3 هزا رو 58 واحد به رقم 76 هزار و 494 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور با افزایش 17 هزار و 831 واحد به رقم 437 هزار و 616 واحد رسید.

شاخص بازار اول بورس با افزایش 10 هزار و 957 واحد به رقم 268 هزار و 782 واحد رسید.

شاخص بازار دوم بورس که معاملات عمده و بلوکی در آن انجام می‌شود با افزایش بی‌سابقه 34 هزار و 722 واحد به رقم 783 هزار و 13 واحد رسید.

امروز 1.6 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی به ارزش هزار و 507 میلیارد تومان و در قالب 185 هزار معامله داد وستد کردند.

امروز نمادهای فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی مارون، سنگ آهن گوهر زمین، پتروشیمی زاگرس،‌ذوب‌آهن اصفهان، هلدینگ میدکو،  و نیروی برق دماوند در تقویت شاخص کل اثر گذار بوده‌اند.

امروز عمده نمادهای بورس در تقویت شاخص کل اثرگذار بودند که بیشترین اثر را صنایع پتروشیمی خلیج فارس سپس ملی مس ایران،‌معدنی گل‌گهر، پتروشیمی پارس، پالایش نفت بندر عباس، هلدینگ تاپیکو و گسترش نفت و گاز پارسیان اثر تقویتی در شاخص کل بورس داشتند.

امروز نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک تجارت، به قیمت هر سهم 459 ریال، بانک ملت 5 هزار و 751 ریال و نیز نماد شرکت‌های ملی مس ایران، سایپا، ایران خودرو، مس شهید باهنر، پالایش نفت اصفهان و داروسازی زاگرس فارمد پارس، بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل 248 واحد رشد کرده و به رقم 4 هزار و 894 واحد رسید.

امروز همچنین ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 281 تریلیون تومان رسیده است.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، بانک دی، بیمه دی، قاسم ایران و مادیران و فرابورس ایران سرمایه‌گذاری مسکن الوند بوده‌اند.

امروز با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی متوقف، برخی بازگشایی و تعدادی دچار وقفه معاملات و یا حراج شدند.

امروز توقف نماد نوسازی و ساختمان تهران، توقف نماد سیمان بهبهان، اتفاق افتاد.

همچنین بازگشایی نماد بیسکوئیت گرجی، بازگشایی ایران ارقام، بازگشایی های‌وب، روی داد.

در پیام دیگری توقف نماد سرمایه‌گذاری ملی ایران روی داد.

در پیام دیگری بازگشایی نماد دارویی و بهداشتی لقمان، بانک اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری ملی ایران روی داد.

همچنین حراج مجدد نماد حق تقدم سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، توقف نماد رادیاتور ایران روی داد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

84  −    =  83