تحقیق درباره نقش بانک های بزرگ امریکا و انگلیس در دستکاری قیمت طلا

مقام های مالی آلمان تحقیقات گسترده ای را از دویچه بانک این کشور به اتهام مشارکت در دستکاری گسترده در قیمت طلا و نقره آغاز کرده اند.نهادهای نظارتی آمریکا و انگلیس نیز تحقیقات وسیعی را در خصوص نقش بانک های بزرگ خود در دستکاری قیمت طلا و نقره آغاز کرده اند ولی هنوز اطلاعات زیادی در این خصوص فاش نشده است.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از روزنامه فایننشال تایمز؛ سازمان نظارت بر فعالیت های بانکی آلمان موسوم به "بافین" از دویچه بانک خواسته است تا اسناد و اطلاعات زیادی در خصوص نحوه تعیین قیمت طلا و نقره را در اختیار کارشناسان خود قرار دهد.

 منابع آگاه اعلام کردند، مقام های مالی آلمان در ماه های اخیر از مدیران ارشد دویچه بانک در خصوص دستکاری در قیمت طلا و نقره بازجویی های گسترده ای را به عمل آورده اند.

در شرایط کنونی قیمت طلا و نقره دو بار در روز از طریق ویدئو کنفرانس بین 5 بانک بزرگ شامل دویچه بانک، بانک نوا اسکاتیا موکاتا، بارکلیز بانک، بانک اچ اس بی سی آمریکا و بانک ان ای و سوسایت جنرال فرانسه تعیین می شود.

تعیین قیمت طلا از سوی این بانک های بزرگ و معتبر بین المللی تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و نقره دارد. پس از افشای پرونده مربوط به دستکاری نرخ بهره از سوی بانک های بزرگ اروپایی و آمریکایی اکنون به نظر می رسد پرونده بزرگ دیگری از تخلفات این بانک ها در راه است.

نهادهای نظارتی آمریکا و انگلیس نیز تحقیقات وسیعی را در خصوص نقش بانک های بزرگ خود در دستکاری قیمت طلا و نقره آغاز کرده اند ولی هنوز اطلاعات زیادی در این خصوص فاش نشده است.

تحقیقات مقام های مالی انگلیس در خصوص این پرونده تا جولای آینده ادامه خواهد یافت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

12  +    =  18