چه سیمکارت‌هایی را نباید بخریم

اگر بخواهیم سیمکارت‌هایی را که ارائه می‌شود تفکیک کنیم، بخشی از آنها سیمکارت‌هایی هستند که به‌روز توسط اپراتورها واگذار می‌شوند و تعداد آنها به اندازه‌ای است که متقاضی بتواند به‌راحتی تهیه کند و دلیلی ندارد در بحث عرضه و تقاضا، دچار افزایش و کاهش قیمت شوند. بخش دیگر هم سیمکارت‌هایی با کدهای قدیمی‌تر و با شماره خاص هستند که متقاضی و بازار خاص خود را دارند و دیگر عرضه نمی‌شوند.

طبق اظهارات فعالان بازار، سیمکارت‌های دائمی قدیمی که تقاضای زیادی برایشان وجود دارد، تعیین‌کننده قیمت سیمکارت هستند و با توجه به جایگاه‌شان نزد کاربران و قدمتی که دارند، به نوعی ایجاد بورس کرده‌اند و قیمت بعضی از این سیمکارت‌ها بعضاً به چند صد میلیون تومان هم رسیده است. علاوه بر این، عوامل دیگری مانند عرضه سیمکارت، میزان عرضه و تقاضا و عدم توازن بین عرضه و تقاضا، بر قیمت سیمکارت خیلی مؤثر است.
اما در مواردی ممکن است از تمایل افراد به خرید سیمکارت‌هایی که شماره‌هایی رند دارند یا سیمکارت‌های دائمی مشابه شماره‌های اعتباری افراد، سوءاستفاده شود؛ بدین‌صورت که با فرد تماس گرفته و پیشنهاد می‌دهند که با دریافت مبلغ پایین‌تری از حد معمول، می‌تواند صاحب سیمکارتی با شماره مورد نظر شود، در حالی که این کار کلاهبرداری است و با واریز مبلغ مورد نظر، دیگر نه خبری از سیمکارت می‌شود و نه شخصی که با شما تماس گرفته است.
در این زمینه، افشار فروتن – رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی اظهار کرد: اپراتورها اطلاع‌رسانی خود را از طریق روابط عمومی و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی انجام می‌دهند و این‌طور نیست که بخواهند فروش سیمکارت را به افراد عادی و شخص و فروشنده‌های معمولی واگذار کنند. با توجه به این شرایط، کاربران باید توجه کنند که اگر خارج از این چارچوب، فردی با آنها تماس گرفت و قصد فروش سیمکارت داشت، بدانند که یک جای کار اشکال دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: اینکه تماس بگیرند و بگویند سیمکارت داریم، ممکن است شیوه‌ای برای بازاریابی بعضی از مراکز فروش سیمکارت باشد که یک سری از سیمکارت‌ها را پیش‌ثبت‌نام می‌کنند و اپراتور، آن شماره را برایشان حفظ می‌کند تا از این طریق بتوانند کسب درآمدی داشته باشند. بعضی ‌دفاتر هم یک سری شماره مشخص را خریداری می‌کنند و توسط پرسنل‌شان اقدام به بازاریابی می‌کنند. اما در اکثر موارد تماس‌هایی که گرفته می‌شود، کلاهبرداری است و افراد نباید به این تماس‌ها توجه کنند.
فروتن با بیان اینکه اپراتورها در حال حاضر شرایط خرید را بسیار آسان کردند و نیازی به این ترفندها نیست، گفت: بهتر است در مواجهه با این تماس‌ها، این کار را اصلاً انجام ندهند. حتی برای انتخاب شماره منتخب هم اگر شماره‌ای را مد نظر دارید که متناسب با شماره دیگرتان باشد، از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اپراتورها برای تهیه سیمکارت اقدام کنید.
رئیس انجمن فروشندگان تلفن همراه، سیمکارت و لوازم جانبی همچنین خاطرنشان کرد: کاربران باید به اطلاع‌رسانی روابط عمومی اپراتورها توجه کنند و با اطمینان از اپراتورها و نمایندگی‌های رسمی و معتبر معرفی‌شده از طرف آنها خرید کنند، در غیر این صورت متضرر می‌شوند و درنهایت جز دردسر برای کاربر، چیز دیگری برایشان ندارد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =