بر اساس مفاد این پیامک، نهاد ناظر صنعت بیمه به متقاضیانی که به دلیل خطای "عدم تکرار شماره بیمه نامه قبلی" موفق به دریافت کد یکتا نشده اند، اطمینان داد دارندگان وسایط نقلیه ای که بیمه نامه های شخص ثالث آنان تا تاریخ ۲۱ اسفند سال ۱۳۹۸ اعتبار داشته، نگران اعتبار بیمه نامه های خود نباشند.
در این اطلاعیه که در راستای آرامش خاطر بیمه گذاران و کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور صادر شده، آمده است: "با توجه به مغایرت سیستمی در اطلاعات ارسالی به سامانه سنهاب بیمه مرکزی در حال حاضر امکان تخصیص کد یکتا به بیمه نامه شخص ثالث درخواستی شما وجود ندارد."
گفتنی است بیمه مرکزی با ارسال این پیامک و طراحی تسهیلات ویژه با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده برای کاهش زمان فعالیت بیمه گران و مراجعات حضوری بیمه گذاران، نقش اجتماعی خود را در کاهش اپیدمی ویروس کرونا ایفا کرده است.
آمارهای ارائهشده توسط شرکتهای بیمه در سایت کدال نشان میدهد که بیشترین میزان حق بیمة تولیدی در رشتة شخص ثالث مربوط به شرکت بیمة آسیا با مجموع حق بیمة تولیدی 12 هزار و 590 میلیارد ریال است که سهمی حدود 23 درصدی در بین شرکتها دارد./در مجموع از آنجایی که میزان خسارت پرداختی شخص ثالث در اکثر شرکتها کمتر از 50 درصد است به نظر میرسد تا پایان سال جاری خسارت پرداختی صنعت بیمه با روند کنونی بیش از 40 درصد کاهش یابد./پیشبینی سال 99 نشان میدهد که عمده شرکتها، به ویژه شرکت میهن سهم بیمه اتکایی از حق بیمه تولیدی خود را کاهش خواهند داد. بیمه میهن این سهم را به 8 درصد خواهد رسانید.