پروتکل وزارت بهداشت برای دفاتر و نمایندگی های بیمه +لینک // عدم دریافت کد بهداشتی و هشدار تعزیرات و بازرسین بهداشتی

نظر به اینکه در بخشنامه ها و اطلاعیه های وزارت بهداشت و در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت عام و کلی به ثبت نام اصناف در سامانه salamat.gov.ir تاکید می شود و از آنجایی که در سامانه فوق برای دفاتر بیمه دستورالعمل و راهنما تدوین گردیده، امکان مراجعه و بازدید بازرسین اتاق اصناف، تعزیرات و وزارت بهداشت، به دفاتر بیمه وجود دارد./در این راستا پیشنهاد می شود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پروتکل های بهداشتی در خصوص ضرورت ئبت نام در سامانه و رعایت موازین بهداشتی را ابلاغ کنند.

به گزارش ریسک نیوز ، این رسانه هفته گذشته با اعلام رسمی وزارت بهداشت مبنی بر ضرورت ثبت نماه اصناف مختلف در سامانه این وزارتخانه جهت ادامه فعالیت در راستای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند وستان نبارزه با کرنا ، اطلاع رسانی وسیعی را خطاب به شبکه فروش بیمه منتشر کرد که این خبر قابل مشاهده است : قابل توجه شبکه فروش و نمایندگان بیمه // اصناف و مشاغل کم خطر در سامانه سلامت ثبت نام کنند+جزئیات

با گذشت چند روز از اعلام زوارت بهداشت برخی خبر ها از هشدار بازرسین وزارت بهداشت به دفاتر نمایندگی در برخی شهرستانها حکایت دارد.

بر اساس این گزارش نظر به اینکه در بخشنامه ها و اطلاعیه های وزارت بهداشت و در راستای اجرای گام دوم فاصله گذاری اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت عام و کلی به ثبت نام اصناف در سامانه salamat.gov.ir تاکید می شود و از آنجایی که در سامانه فوق برای دفاتر بیمه دستورالعمل و راهنما تدوین گردیده، امکان مراجعه و بازدید بازرسین اتاق اصناف، تعزیرات و وزارت بهداشت، به دفاتر بیمه وجود دارد.
از این رو ضرورت دارد شبکه فروش بیمه نیز در سامانه یاد شده، ثبت نام کرده و "کد بهداشتی" دریافتی را در محل فعالیت خود نصب کنند..

به نظر می رسد ، شبکه فروش بیمه نیز در سامانه یاد شده، باید ثبت نام نموده و "کد بهداشتی" دریافتی را در محل فعالیت خود نصب نمایند در غیر این صورت باید منتظر هشدار بازرسین وزارت بهداشت و یا اتاق بازرگانی و اصناف باشند.

قابل ذکر است که در راهنمای گام دوم مبارزه با کرونا و فاصله گذاری اجتماعی بر دفاتر بیمه ای نیز تمرکز شده است به طوریکه در یازده بند رعایت موازین بهداشتی را برای دفاتر بیمه الزامی نموده است.
راهنمای فاصله گذاری دفاتر بیمه  در لینک روبرو موجود است:دریافت فایل

نمایندگان بیمه و کارگزاران می توانند با مراجعه به سایت بالا جرئیات پروتکل های بهداشتی مد نظر وزارت بهداشت را مطالعه کنند.
از طرفی در لینک https://behdasht.gov.ir/step2corona
یعنی راهنمای مبارزه با کووید 19 نام مشاغل و اصنافی که باید پروتکل ها را رعایت کنند به همراه دانلود آن امده است

همانطور که در تصویر بالا مشخص شده دفاتر بیمه ای نیز از اصنافی هستند که در این پروتکل مورد اشاره مستقیم قرار گرفتند  و در نتیجه  ثبت نام انها در سایت وزارت بهداشت و دریافت کد بهداشتی ضروری است.

ضرورت ابلاغ بخشنامه از سوی بیمه مرکزی و سندیکا
برخی معاونین شرکتهای بیمه در این راستا به شبکه فروش و مدیران شعب خود تکالیفی در خصوص ضرورت دریافت کد بهداشتی ارایه کرده اند.

علیرضا حجتی ، معاونت توسعه بازار بیمه کارآفرین در همین راستا به ریسک نیوز اذعان داشت:در حال حاضر شبکه فروش و دفاتر شعب شرکتهای بیمه سهم اعظمی از مراودات با بیمه گذاران را دارا هستند.


به گفته وی اگر چه با شیوع کرونا شرکتهای بیمه پروتکل های بهداشتی را به شعب خود ابلاغ کردند و اغلب نیز توسط شعب رعایت می شود اما از سوی دیگر از انجا که نمایندگی های بیمه جزو مشاغلی هستند که طبق بخشنامه وزارت بهداشت باید درسامانه ثبت نام کنند در این راستا تکلیف شرکتها به نمایندگیهای خود بر ضرورت ثبت نام اهمیت دارد.

علیرضا حجتی معتقد است، از انجا که بسیاری از نمایندگی ها به صورت تیمی متشکل از بازار یابان فعالیت دارند  و با روش تیم وورکینگ فعالیت می کنند خودبخود دارای مراودات اجتماعی بسیاری هستند در این راستا رعایت پروتکل های بهداشتی برای انها بسیار لازم است.

به گفته معاونت توسعه بازار بیمه کارآفرین نمایندگان بیمه در زمان پرزنت بیمه گذاران باید با مجهز بودن به مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی ، فعالیت خود را ادامه دهند تا با این کار اطمینان بخشی به  بیمه گذاران را افزایش دهند در غیر این صورت می تواند سبب وارد امدن خدشه در اعتماد سازی صنعت بیمه می شود.

حجتی تصریح کرده اگرچه سیستم انلاین شرکتهای بیمه سبب عدم مراجعه حضوری شده است اما در برخی زمینه ها مانند خسارت درمان که نیاز به اسناد پزشکی است امکان شیوع ویروس افزایش می باید البته بسیاری از شرکتهای بیمه اعلام می کنند که بین ده تا چهارده روز اسناد پزشکی را قرنطینه می کنند اما نمانیده ها نیز باید رعایت کرده و در صورتیکه نیازمند به رد و بدل کردن اسناد و برگه های فیزیکی باید تمهیدات بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.
حجتی در ادامه تصریح کرد: از انجا که نام صنف نمایندگان بیمه در اطلاعیه وزارت بهداشت صراحتا امده است در این راستا پیشنهاد می شود بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران پروتکل های بهداشتی در خصوص ضرورت ئبت نام در سامانه و رعایت موازین بهداشتی را  ابلاغ کنند.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. مژگان مصطفایی می گوید

    به نظر بنده کار بیمه ریسک بالایی دارد

ارسال نظر

5  +  3  =