خط و نشان دادستان مالیاتی برای کارمندان بانک‌ها +سند

دادستان انتظامی مالیاتی در نامه ای خطاب به رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که اگر کارمندان بانک‌ها گزارش تخلفات احتمالی را ندهند مباشر در جرم هستند.

عباس بهزاد دادستان انتظامی مالیاتی بهمن ماه سال 98 در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد کارکنان بانک ها و موسسات مالی در ارتکاب جرم مالیاتی در صورتی که گزارش نکنند حداقل مجازات مباشر جرم محکوم می شوند.

در این نامه آمده است: همانگونه که مستحضرید مستفاد از ماده ۲۷۶ قانون مالیاتهای مستقیم ، چنانچه هریک از کارکنان بانکها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکند به حداقل مجازات مباشر جرم محکوم می شوند. از طرفی به استناد قوانین و مقررات موضوعه از جمله ماده ۷۶ قانون آیین دادرسی کیفری ، هرگاه مقامات و اشخاص رسمی از وقوع یکی از جرائم غیرقابل گذشت در حوزه کاری خود مطلع شوند، مکلفند موضوع را فوری به دادستان اطلاع دهند.

علی ایحال با عنایت به مطالب معنونه و در راستای انجام وظایف قانونی در خصوص لزوم گزارش موارد عدم رعایت مقررات و جرایم مالیاتی مندرج در ماده ۱۷۴ قانون مالیاتهای مستقیم ، خواهشمند است دستور فرمایید ضمن اعمال نظارت های کافی و مؤثر، مراتب به نحو مقتضی به کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری اطلاع رسانی گردد. بدیهی است در صورت تخطی و عدم گزارش تخلفات صورت گرفته ، اقدامات قانونی از سوی این دادستانی معمول خواهد شد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

71  −    =  67