روغن‌های طبیعی و مزایای آن‌ها برای سلامتی و پوست

عموما روغن‌های طبیعی جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شیمیایی بوده و می‌توانند باعث نرم کردن مو، مرطوب شدن پوست، مبارزه با آکنه و ترمیم و تقویت ناخن‌ها گردند.

عموما روغن‌های طبیعی جایگزین بسیار مناسبی برای مواد شیمیایی بوده و می‌توانند باعث نرم کردن مو، مرطوب شدن پوست، مبارزه با آکنه و ترمیم و تقویت ناخن‌ها گردند.

در این مقاله قصد داریم در مورد روغن‌های طبیعی و مزایای آن‌ها برای سلامتی و زیبایی بدن صحبت کنیم. آیا واقعا این روغن‌ها کارساز و مفید هستند؟ باید خودتان این مورد را امتحان کنید.

هرکس دارای پوست مختلفی است و برای رسیدن به اثر مطلوب، باید ازمون و خطا کند. البته اگر به موارد خاصی حساسیت دارید، بهتر است قبل از مصرف، روغن‌ها را بر روی قسمت کوچکی از پوست خود اعمال نمایید و در صورت بروز خارش و قرمزی از مصرف آن بپرهیزید.

روغن مارولا:

این روغن از درخت مارولا به دست می‌آید که بومی آفریقای جنوبی است. روغن مارولا بسیار غنی بوده و خاصیت آب رسانی دارد. این روغن سرشار از اسید‌های چرب مفیدی است که معمولا متخصصان پوست از آن برای نرم کردن پوست‌های خشک استفاده می‌کنند. جذب آن بسیار سریع است و به صورت درخشان و چرب بر روی پوست باقی نمی‌ماند.

روغن درخت چای:

جوش‌های قرمز رنگ و ملتهب معمولا زمانی رخ می‌دهد که باکتری‌ها در خلل و فرج پوست به دام می‌افتند. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که روغن درخت چای به خروج باکتری‌ها کمک می‌کند. در یک آزمایش، این روغن توانست با ژل پلاسبو برای درمان آکنه و کاهش التهاب به خوبی رقابت کند. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که این روغن به اندازه‌ی بنزوئیل پراکسید که ماده‌ی تشکیل‌دهنده‌ی عمومی در درمان جوش و آکنه است، می‌تواند مفید باشد.

روغن آرگان:

روغن آرگان گاهی به عنوان طلای مایع شناخته شده و سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که پلی فنول نام دارد. این آنتی اکسیدان‌ها در مبارزه با آکنه بسیار مفید است.

متخصصان پوست می‌گویند، اسید‌های چرب امگا ۳ در این روغن می‌تواند تولید و رشد کلاژن را بیشتر کند و پوست شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نماید. اصلا مهم نیست پوست شما چرب، خشک و یا معمولی باشد، می‌توانید به آسانی از این روغن استفاده کنید. این روغن همچنین برای نرم کردن مو مناسب است، اما مو‌های شما را چرب نمی‌کند. شما می‌توانید از آن به همراه سایر محصولات مراقبت مو استفاده کنید.

روغن بابونه و نعناع:

شاید شما از بابونه به عنوان یک دمنوش آرام بخش استفاده کرده باشید، اما روغن بابونه می‌تواند پوست شما را نیز آرام و خنک سازد. متخصصان پوست از آن به عنوان یک ماده‌ی ضد التهاب و ضد عفونی کننده یاد می‌کنند که می‌تواند قرمزی، خارش و سایر عفونت‌های پوستی را از بین ببرد. روغن نعناع نیز دارای همان خواص تسکین دهندگی است.

روغن نارگیل:

خواص روغن نارگیل برای پوست بیشتر از آن است که بخواهید از آن چشم پوشی کنید. پوست خشک و ترک خورده بیشتر در معرض عفونت، آلودگی و واکنش‌های آلرژیک قرار دارد. روغن نارگیل از پوست محافظت می‌کند و آن را مرطوب می‌سازد. در نتیجه استفاده از آن می‌تواند شرایط مربوط به اگزما را کاهش دهد.

روغن میوه گل رز و هویج:

شما می‌توانید ویتامین A را در بیشتر محصولات مرتبط با پوست بیابید. رتینوئید ماده‌ی شیمیایی است که به پوست کمک می‌کند سلول‌های قدیمی را با سلول‌های تازه جایگزین سازد. این امر نیز موجب تغییر رنگ از حالت زخمی و نشانه‌های کشیدگی پوست می‌گردد. دو روغن گل رز و هویج حاوی ویتامین A هستند.

برخی از متخصصان پوست بر این باورند که آن‌ها منبع خوبی برای درمان آکنه بوده و از پیر شدن پوست نیز جلوگیری می‌کنند.

رزماری و کرچک:

آیا پوست سر شما دچار آسیب شده است؟ آیا می‌خواهید مو‌های بلند و ضخیم‌تری داشته باشید؟ روغن رزماری ممکن است به شما کمک کند مو‌های ضخیم‌تر و درخشان‌تری داشته باشید. در یک مطالعه انجام شده، درمان ۶ ماهه با رزماری نشان داد که ریزش مو در مردان و زنان کاهش یافته است.

روغن کرچک نیز درمان خانگی دیگری است که می‌تواند برای ضخیم‌تر کردن مو‌های ابرو و مژه مفید باشد. قبل از امتحان کردن آن، از دکتر متخصص خود در مورد امن بودن روغن کرچک برای چشم خود سوال کنید. برخی از افراد به این ماده حساسیت دارند.

روغن زیتون و آووکادو:

ایا دارای ناخن‌های نازک و شکننده هستید؟ به عنوان یک درمان خانگی ساده و طبیعی می‌توانید کمی روغن زیتون و یا آووکادو را قبل از خواب بر روی ناخن‌های خود بمالید. این روغن‌ها حاوی اسید‌های چرب مفیدی هستند و می‌توانند به خوبی ناخن‌های شما را تغذیه کنند. شما می‌توانید از روغن‌های دیگری نیز استفاده کنید.

روغن کنجد:

آیا می‌توانید دهانشویه‌های خود را با روغن تعویض کنید؟ این کار ممکن است برای برخی از افراد کمی دشوار باشد، اما روغن کشی دهان، درمان خانگی قدیمی است که برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است.

تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که روغن کنجد برای اینگونه موارد می‌تواند عالی باشد. مطالعات بین‌المللی اخیر نشان داده است که شستن دهان با روغن کنجد می‌تواند پلاک‌های دندان و ورم لثه را بهبود بخشد. همچنین استفاده از آن برای درمان بوی بد دهان نیز توصیه می‌گردد.

منبع: مجله سلامت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  1  =