کاهش آثار شیوع کرونا بر گزارش‌های مالی شرکت‌های بیمه با انضباط و تعاملات سازنده

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم تاکید کرد:

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم ضمن اشاره به آثار شیوع کرونا بر صنعت‌بیمه بر ضرورت هماهنگی شرکت‌های بیمه با سازمانهای نظارتی جهت ارائه به موقع گزارش‌های مالی و حسابرسی تاکید کرد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه معلم شیوع اپیدمی کووید 19 در جهان، گستره صنایع و مناسبت‌های اقتصادی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و از آنجا که صنعت‌بیمه نیز جزئی از اقتصاد کلان محسوب می‌شود از شمول تاثیرات کرونا خارج نیست .

در این راستا به دلیل اینکه بررسی تاثیرات کرونا بر صنعت‌بیمه و صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه حائز اهمیت است و از طرفی تشریح این آثار و یافتن راهکار منطقی برای کاهش اثرات سوء این ویروس ضرورت دارد.

گفتگوی اختصاصی با آرش بیگلریان معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم انجام دادیم که در ادامه می‌آید …

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم در این خصوص عنوان داشت: به دلیل وقفه در فعالیت کسب و کارهای مختلف و کاهش سطح درآمد مردم، به استثناء بیمه‌نامه ثالث که ماهیت اجباری دارد؛

شرکت‌های بیمه در سایر رشته‌ها به‌ویژه رشته‌های کم‌ریسک با کاهش قابل‌توجه صدور بیمه‌نامه مواجه خواهند بود  ضمن اینکه به دلیل کاهش درآمد مردم، خرید بیمه‌نامه در اولویت سبد خانوار نخواهد بود. وی معتفد است در این راستا شرکت‌های بیمه می‌توانند با طراحی محصولات جدید و اضافه‌کردن خدمات متناسب با این دوران، مسیرتازه‌ای را در خلق محصولات رقم زنند که با شرایط روز جامعه مناسبت بیشتری داشته باشد مانند تمرکز بر بیمه نامه‌های درمان با پوشش‎های مناسب، بیمه نامه‌های عمر و حادثه با پوشش بیماری‌های واگیردار که با قیمت بهینه‌تری به مشتری ارائه می‌شود.

به گفته معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم به نظر می‌رسد، طراحی محصولات جدید برای بیماری‌های اپیدمیک باید در دستور کار صنعت بیمه  قرارگیرد. همچنین تقویت فروش آنلاین بیمه‌نامه می‌بایست در دستور کار تمامی شرکتهای بیمه قرار بگیرد.

این مقام مسئول در شرکت بیمه معلم در ادامه به آثار کرونا بر عملکرد و صورتهای مالی شرکتهای بیمه اشاره‌کرد و گفت: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده، عملیات وصول مطالبات شرکت‌های بیمه تحت تاثیر قرار گرفته، حجم مطالبات افزایش‌یافته و نقدینگی کاهش می‌یابد که می‌تواند منجر به افزایش ریسک نقدینگی و کاهش توان ایفاء تعهدات شرکت‌های بیمه شود.

آرش بیگلریان با بیان اینکه اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی، اعمال محدودیت در قالب پروتکل‌های بهداشتی و استفاده محدود از ظرفیت پرسنل بدون شک بر برخی مراودات صنعت بیمه نیز اثرگذار است، گفت: با توجه به اعمال این محدودیت‌ها، عملیات حسابداری و گزارشگری مالی شرکت‌های بیمه ممکن است با تاخیر انجام شود از جمله گزارشات مربوط به مالیات برارزش افزوده، حساب‌های اتکائی، گزارشات بورس، گزارشات حسابرس و …

معاونت مالی و سرمایه‌گذاری بیمه معلم تاکید کرد: در این راستا به نظر می‌رسد، جهت جلوگیری از ایجاد وقفه و یا کاهش کیفیت گزارشات مالی شرکت‌های بیمه، ایجاد تعامل دوجانبه با سازمان‌های نظارتی از جمله بیمه‌مرکزی، سازمان بورس، سازمان حسابرسی، سازمان تامین‌اجتماعی و سازمان امور مالیاتی ضرورت خواهد داشت تا در سایه این تعاملات و مذاکرات، صورت‌های مالی شرکت‌های بیمه همچنان با کیفیت گزارش شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  40