هواشناسی|پیش بینی تداوم بارش‌ها تا جمعه

سازمان هواشناسی با پیش بینی تداوم بارش‌ها در کشور تا روز جمعه از وزش باد شدید طی امروز در ۱۱ استان از جمله تهران خبر داد.

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پیش بینی شده و سامانه بارشی به‌تدریج از اواسط امروز از شمال غرب کشور خارج می‌شود.

فردا با ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب و غرب به کشور به‌تدریج بارش در این مناطق آغاز خواهد شد. روز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی،گستره فعالیت آن علاوه بر شمال غرب و غر به استان‌های واقع در جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی،دامنه‌های البرز مرکزی و نیمه غربی سواحل دریای خزر کشیده می‌شود. با ورود این سامانه بارش باران،رگبار،رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی شده است.

روز پنجشنبه برای شمال غرب و برخی مناطق غرب کشور و جمعه برای برخی مناطق شمال غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز برای بخش‌هایی از استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، سیستان و بلوچستان،اصفهان، یزد،کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی وزش باد شدید پیش بینی شده است. فردا و چهارشنبه نیز برای غرب، جنوب غرب، مرکز، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز باد شدید پیش بینی شده که گاهی همراه با گردوخاک خواهد بود. همچنین چهارشنبه شمال خلیج‌فارس مواج پیش بینی شده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  3  =