کاخ سفید در حال مذاکره برای اجرای بسته‌های بیشتر محرک اقتصادی در تقابل با کرونا

مقامات آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید مذاکرات غیررسمی با نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه کنگره را برای اجرای دور بعدی کمک‌های اقتصادی برای مقابله با کرونا آغاز کرده است.

به نقل از رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، طی مصاحبه‌ای با شبکه فاکس نیوز،‌گفت: در حال مذاکره با نمایندگان کنگره از هر دو حزب برای درک نگرانی‌های آنها نسبت به بودجه‌های ایالتی است.

وی گفت: کاخ سفید هیچ عجله‌ای برای تصویب یک طرح کمک مالی جدید ندارد.

از اوایل ماه مارس تاکنون،‌ کنگره چند بسته محرک اقتصادی برای مقابله با تبعات شیوع ویروس کرونا با تخفیف مجموعا 3 هزار میلیارد دلار بودجه، تصویب کرده است.

منوچین گفت که ما به طور کاملا واضح اعلام کرده‌ایم که قصد نداریم پول مالیات مردم آمریکا را به ایالت‌هایی اختصاص دهیم که در صرف طرح‌های قبلی، ضعیف عمل کرده‌اند.

مشاوران رئیس‌جمهور آمریکا پیشتر گفته بودند در ماه می شاهد تصویب بسته کمک مالی جدید، نخواهیم بود.

رئیس‌جمهور آمریکا هم تهدید کرده که کمک‌های اقتصادی به ایالت‌هایی که اعمال قوانین مهاجرت فدرال را محدود می‌کنند، متوقف می‌کند.

نمایندگان دموکرات که اکثریت مجلس آمریکا را شامل می‌شود در تلاش هستند، این هفته یک بسته محرک اقتصادی جدید بزرگ را به تصویب برسانند که شامل کمک‌های بیشتر اقتصادی به دولت‌های محلی و ایالتی، انجام تست‌های بیشتر کرونا و کمک به اداره پست آمریکا، می‌شود.

لری کودلوو،‌ مشاور اقتصادی ترامپ، در این باره می‌گوید: این نیست که ما با نمایندگان مذاکره نکنیم، ما در حال مذاکره هستیم اما هنوز در مرحله غیررسمی است. 

وی تاکید کرد: ما در حال جمع‌آوری نظرات برای اجرای قدم بعدی بسته‌های محرک اقتصادی هستیم.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

39  −  33  =