واگذاری بقیه سهام سرمایه‌گذاری امید در بورس

قائم مقام مدیرعامل بانک سپه و ناظر امور شرکتها ، جزئیات واگذاری سهام بلوکی شرکت سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه در بورس را تشریح کرد.

هادی اخلاقی قائم مقام مدیرعامل و ناظر امور شرکتهای بانک سپه، در مورد سخنان فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس که گفته بود، بقیه سهام دولت در شرکت سرمایه‌‌گذاری امید تا پایان خرداد در بورس عرضه می‌شود، گفت: برای عرضه بلوکی سهام بانک سپه در شرکت سرمایه‌گذاری امید، تاکنون چندین بار آگهی شده، اما واگذاری محقق نشده است و این بار نیز قرار است تا قبل از پایان خردادماه جاری عرضه سهام بانک سپه در شرکت سرمایه‌گذاری امید از طریق بورس انجام شود.

وی گفت: ارزش‌گذاری شرکت امید در شرف انجام است و انتظار داریم تا آخر هفته نهایی شود و در هفته آینده مکاتبات لازم جهت عرضه سهام «وامید» به سازمان بورس صورت می پذیرد. در ضمن به منظور اخذ مجوز عرضه طی 9 روزکاری به جای 21 روز و تسریع در انجام فرآیند عرضه، مکاتبه لازم با سازمان بورس انجام شده است و مراتب در دست پیگیری قرار دارد.

اخلاقی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید در اختیار بانک سپه قرار دارد، گفت: قبلاً بانک سپه مالک 70.43 درصد سهام «وامید» بود، و اکنون پس از عرضه‌های خردی که در بورس انجام شده به 70.26 درصد رسیده است و اینکه چه میزان از این سهام در بورس عرضه می‌شود، پس از هماهنگی با وزارت اموراقتصادی و دارایی و اتخاذ تصمیم توسط اولیای بانک، نتیجه نهایی مشخص خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل بانک سپه در مورد ارزش روز شرکت سرمایه‌گذاری امید گفت: بر اساس اطلاعات مندرج در تابلوی بورس تهران ارزش بازار «وامید» بیش از 80 هزار میلیارد تومان است و متقاضی خرید سهام مزبور بایست با بررسی کامل تقاضای خود را اعلام نمایند.


وضعیت امروز شرکت امید در بورس

وی در مورد این که با توجه به اقبال مردم از سرمایه‌گذاری در بورس،‌ آیا امکان عرضه خرد سهام به مردم وجود دارد، گفت: در حال حاضر عرضه خرد سهام «وامید» در بورس انجام می‌شود.

قائم مقام مدیر عامل بانک سپه در پاسخ به این سوال که آیا مردم می‌توانند کرسی‌های مدیریتی سهام شرکت مذکور را خریداری نمایند، گفت: با توجه به ارزش سهام مورد عرضه، مشتریان اصلی سهام بلوکی، اشخاص حقوقی (شرکتها) هستند که ممکن است به صورت کنسرسیومی از چند شخص حقوقی در مزایده حضور پیدا ‌کنند.

وی در مورد اینکه اکنون سهام «وامید» به صورت خرد به قیمت هر سهم 2689 تومان عرضه می‌شود، گفت: هر روز تعدادی از سهام توسط بانک سپه و سایر سهامداران به فراخور شرایط بازار عرضه می‌شود.

اخلاقی گفت: بانک سپه مصمم است به عنوان سهامدار عمده شرکت سرمایه‌گذاری امید بخشی از سهام خود را تا آخر خرداد 99 عرضه نماید.

وی در پاسخ به اینکه وزیر اقتصاد گفته بود، اگر سهام را به صورت شناور عرضه کنیم، نهادهای نظارتی ایراد می‌گیرند که چرا ارزان فروختی و اگر بلوکی عرضه کنیم، مشتری پیدا نمی‌شود، گفت: با توجه به مجوزهای دریافتی از مراجع ذیربط، در حال حاضر عرضه خرد سهام در بورس در حال انجام است و عرضه بلوکی نیز به زودی محقق می‌شود.

به گفته اخلاقی، در ضمن همان‌طور که اشاره شد، تمام سهام شرکت امید متعلق به بانک سپه نیست و حدود 16.7 درصد از این سهام مربوط به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها است و در این مرحله بانک سپه به عنوان سهامدار عمده می‌خواهد سهام خود را به صورت بلوکی عرضه کند.

قائم مقام مدیر عامل بانک سپه در پاسخ به سوالی که در مورد شرکت‌های زیرمجموعه شرکت امید مطرح شد، گفت: شرکت سرمایه‌گذاری امید هم پرتفویی شامل بیش از 70 شرکت دارد که جزئیات آن در سامانه کدال قابل دسترسی است.

اخلاقی گفت: جزئیات بیشتر در مورد ارزش‌ واگذاری و زمان دقیق عرضه بلوکی سهام شرکت سرمایه‌گذاری امید در آگهی مزایده مربوطه وفق ضوابط سازمان بورس اعلام خواهد شد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×  2  =