باور کنید تاخیر در پرداخت خسارت به نفع شرکتهای بیمه نیست

رییس کل بیمه مرکزی هشدار داد:

سلیمانی با تاکید بر لزوم پرداخت مناسب در زمان مناسب به یک چالش در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: برخی شرکتهای بیمه با تاخیر در پرداخت خسارت و سرمایه گذاری این منابع در بانک ‌و بورس با توجیه سود بیشتر به سلب اعتماد بیمه گذار منجر می شوند اما باور کنید که این رفتار به نفع شرکت بیمه نیست.

به گزارش ریسک نیوز، غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در مراسم رونمایی از سامانه پرداخت غیر حضوری خسارت ثالث در بیمه ایران با اشاره کلی به صنعت بیمه ایران گفت: ارزش عملکرد شرکتهای بیمه به صدور نیست بلکه در زمان پرداخت خسارت است که جلب اعتماد عمومی صورت می گیرد.

به گفته وی این تصور عمومی که حق بیمه توسط شرکت بیمه گرفته می شود اما موقع پرداخت خسارت، باید کفش آهنی پوشیده شود، برای صنعت بیمه خوب نیست.

رییس کل بیمه مرکزی اذعان داشت: اگر بیمه گذاری احساس کند حق واقعی اش را نگرفته به نوعی از روش های دیگر و حتی از منافع ملی تلاش می کند حقش را بگیرد.

سلیمانی در ادامه با تاکید بر لزوم پرداخت مناسب در زمان مناسب به یک چالش در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: برخی شرکتهای بیمه با تاخیر در پرداخت خسارت و سرمایه گذاری این منابع در بانک ‌و بورس با توجیه سود بیشتر به سلب اعتماد بیمه گذار منجر می شوند اما باور کنید که این رفتار به نفع شرکت بیمه نیست.

وی به شرکتهای بیمه تاکید کرد: اگر به فکر منافع شرکت خود هستید پرداخت خسارت بیمه گذار را به صورت مطلوب و در زمان مناسب در دستور کار قرار دهید.

رییس کل بیمه مرکزی همچنین با تاکید بر ضرورت آموزش شبکه فروش در مسیر دیجیتالی سازی صنعت بیمه گفت: نمایندگان بیمه باید با سازو کارهای آموزشی در حوزه آی تی توانمند شوند حتی شرکتهای بیمه بهتر است به شبکه فروش خود وام دهند تا بتوانند تجهیزات آی تی خود را توسعه دهند.

وی تصریح کرد: با توانمند سازی شبکه فروش در حوزه صدور الکترونیک باید از مراجعات حضوری کاسته شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  +  4  =