گزارش آمار (اولیه) عملکرد صنعت بیمه در سال 98/ پاسارگاد از البرز پیشی گرفت

در بررسی سهم شرکت های بیمه در بازار، ۹ شركت‌ بيمه به ترتیب: ايران ۳۱,۴ %، آسیا ۱۰.۲ %، دانا ۸ %، دی ۸.۶ %، پاسارگاد ۵.۵ %، البرز ۵.۳ %، پارسیان ۴.۸ %، کوثر ۴.۱ % و معلم ۴ %، در مجموع حدود ۸۰.۱ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و ۱۹.۹ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۲۰ شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

اهم آمار عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۳۹۸ از سوی بیمه مرکزی  منتشر شد.

 بر اساس این آمار، مبلغ حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي به ترتيب در حدود ۵۹,۱ و ۳۳.۳ هزار ميليارد تومان است و بدین ترتیب رشد حق بيمه توليدي و رشد خسارت پرداختی نسبت به سال گذشته به ترتیب در حدود ۳۵.۸ و ۱۸.۲ درصد است.

همچنین در بررسی سهم شرکت های بیمه در بازار، ۹ شركت‌ بيمه به ترتیب: ايران ۳۱,۴ %، آسیا ۱۰.۲ %، دانا ۸ %، دی ۸.۶ %، پاسارگاد ۵.۵ %، البرز ۵.۳ %، پارسیان ۴.۸ %، کوثر ۴.۱ % و معلم ۴ %، در مجموع حدود ۸۰.۱ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و ۱۹.۹  درصد مابقی حق بیمه، توسط ۲۰ شرکت بیمه دیگر تولید شده است که احتمال داردسهم شرکت های بیمه پس از حسابرسی صورت های مالی آنها نسبت به آمار اولیه تغییر اندکی داشته باشد.

در ادامه این گزارش، نسبت خسارت بازار با حدود ۸,۴ واحد کاهش در مقايسه با سال قبل ۵۶.۳ درصد اعلام شده است که در محاسبه این نسبت (حاصل تقسيم خسارت پرداختي به حق‌بيمه توليدي برحسب درصد)، مبالغ خسارت‌هاي معوق، ذخاير حق‌بيمه، كارمزد شبكه فروش و هزينه‌هاي اداري- عمومی شرکتهای بیمه در نظر گرفته نمي‌شود.

در سال  ۱۳۹۸، سه رشته بیمه ای‌ درمان، حوادث راننده و شخص ثالث- مازاد (به ترتیب با ۷۳,۹ ، ۷۳.۱  و ۶۷,۴ درصد) نسبت خسارتي بالاتر از بازار بيمه داشتند.

بر اساس این گزارش،  در سال گذشته حدود ۸۰,۷ ميليون بيمه نامه صادر و حدود ۲۳.۹ ميليون فقره خسارت پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته به ترتيب ۱۴.۳ درصد افزایش و ۵۱.۷ درصد کاهش داشته است. شایان ذکر است، کاهش در تعداد موارد خسارت پرداختی به دلیل کاهش (۵۵.۳ درصدی) این تعداد در بیمه درمان با سهم عمده (۸۷.۱ درصدی) از تعداد خسارتهای پرداختی بازار بیمه بوده است.

در ادامه سهم بخش غيردولتي از حق بيمه توليدي و خسارت پرداختي صنعت بيمه به ترتیب حدود ۶۸,۶  و ۶۶,۱ درصد اعلام شده است.

 همچنین سهم ۳ رشته بیمه شخص ثالث و مازاد، درمان و زندگی به ترتیب حدود ۳۴,۵ ، ۲۲.۹ و ۱۴.۷ درصد از پرتفوی حق بیمه تولیدی بازار بیمه کشور است.

سایر اطلاعات تکمیلی مشتمل بر عملکرد صنعت بیمه به تفکیک رشته‌ های بیمه و چکیده عملکرد بازار بیمه نیز  به این شرح قابل بهره برداری  است

شایان ذکر است تا قبل از بسته شدن صورتهای مالی شرکتهای بیمه برای سال مالی مذکور، این آمار جنبه اولیه (مقدماتی) دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  21