بدترین هفته وال‌استریت از ماه مارس به ثبت رسید

سرمایه‌گذاران سعی کردند بخشی از ضرر سنگین روز قبل را جبران کنند هرچند شاخص‌های سهام بدترین سقوط هفتگی خود از ماه مارس را به ثبت رساندند.

به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در پایان معاملات پرنوسان روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) سرمایه‌گذاران سعی کردند بخشی از ضرر سنگین روز قبل را جبران کنند هرچند شاخص‌های سهام بدترین هفته خود از ماه مارس را به ثبت رساندند.

میانگین صنعتی داو جونز ۴۷۷ واحد یا ۱.۹ درصد جهش کرد و در ۲۵٫۶۰۵.۵۴ واحد بسته شد. این شاخص در ابتدای معاملات تا ۸۰۰ واحد هم جهش کرده بود.

اس‌اندپی ۱.۳۱ درصد جهش کرد و در ۳٫۰۴۱.۳۱ واحد به کار خود در این هفته پایان داد. کامپوزیت نزدک ۱ درصد جهش کرد تا در ۹٫۵۸۸.۸۱ واحد بسته شود.

اما برای این هفته داوجونز و اس‌اندپی به ترتیب ۵.۵ درصد و ۴.۷ درصد از دست دادند، در حالی که نزدک ۲.۳ درصد افت کرد.

این بدترین هفته هر ۳ شاخص سهام از ۲۰ مارس تا کنون بود.

شاخص وحشت وال‌استریت از ادامه‌دار بودن نوسانات بازار سهام در آینده حکایت دارد. شاخص نوسانات بورس سیبوئه در معاملات دیروز به بالاترین سطح خود از ماه آوریل جهش کرد و ۴۳ واحدی شد. البته این شاخص در پایان معاملات اندکی پایین آمد و به ۳۶ واحد رسید.

با تشدید مجدد شیوع ویروس کرونا در ایالات آمریکا هر ۳ شاخص سهام وال‌استریت در روز پنجشنبه بدترین سقوط خود از ماه مارس را به ثبت رساندند و حداقل ۵ درصد از ارزش خود را از دست دادند.

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  +  6  =