افزایش شمار مبتلایان به کرونا، طلا را گران کرد

با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تشدید نگرانی‌ها در مورد تاخیر در بهبود اقتصاد جهان، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

به نقل از رویترز، پس از اینکه به علت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تشدید نگرانی‌ها در مورد تاخیر در بهبود اقتصاد جهان، سرمایه‌گذاران به سمت دارایی‌های امن سوق داده شدند، قیمت طلا در بازارهای جهانی به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا با 4.31 دلار افزایش 1748.18 دلار فروخته شد. این فلز گران‌بها در ساعات اولیه معاملات به 1764.50 دلار در هر اونس، بالاترین رقم از 18 می تاکنون رسیده بود.

میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «به طور کلی عدم ریسک‌پذیری به بازار طلا کمک کرده و ما شاهد فشار بر رشد اقتصادی هستیم. در مجموع، نگرانی‌هایی در مورد افزایش نرخ ابتلا به این عفونت وجود دارد.»

  «بازار در مورد چشم‌انداز رشد اقتصادی نگران است و این بهای طلا را تقویت می‌کند.»

سازمان بهداشت جهانی ییک رکورد در افزایش ابتلا به ویروس کرونا در جهان  در روز یک شنبه اعلام کرد.

افزایش ابتلا به این بیماری در آمریکا و جاهای دیگر، امید برای بهبود سریع اقتصاد را کاهش داد و بر تمایل سرمایه‌گذاران برای دارایی های ریسک پذیر تاثیر کاهشی گذاشت.

در عین حال، دو مقام فدرال رزرو نسبت به بهبود سریع اقتصاد ابراز بدبینی کردند و همچنین نسبت به افزایش نرخ بیکاری نیز به علت عدم کنترل این بیماری هشدار دادند.

همچنین، تنش‌های ژئوپلتیکی، در بحبوحه تحولات هنگ‌کنگ دارایی‌های امن را تقویت کرد.

 ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 2 درصد افزایش یافت و به 1159.31 تن رسید.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =