رشد شاخص کل بورس امروز ۱۳۹۹/۴/۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 40 هزار و 719 واحد روبه‌رو شد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه) با افزایش 40 هزار و 719 واحد به رقم یک‌میلیون و 341 هزار و 531 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 8 هزار و 103 واحد به رقم 419 هزار و 314 واحد رسید. 

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 هزار و 7 تریلیون تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 9.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مال در قالب یک‌ونیم میلیون نوبت معامله و به ارزش 12 هزار و 405 میلیارد تومان داد و ستد شد. 

اگر ارزش امروز معاملات فرابورس را که به 5 هزار و 585 میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم، ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز به بیش از 17 هزار  990 میلیارد تومان رسید که البته همه این معاملات پول جدید نیست و حدود 10 تا 20 درصد آن پول جدید است و بقیه ناشی از دست به دست شدن سهام شناور موجود در بازار بین سهامداران حقیقی و حقوقی است. 

امروز شاخص کل با معیار هم‌وزن و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی هر دو به اندازه 3.1 درصد رشد کردند. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن 1.9 درصد، شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 1.9 درصد، شاخص آزاد شناور 2.9 درصد، شاخص بازار اول بورس 3 درصد و شاخص بازار دوم بورس 3.2 درصد افزایش یافتند. 

امروز نمادهای فولاد مبارکه پتروشیمی خلیج فارس،‌ ملی مس ایران، شستا، گل‌گهر، هلدینگ تاپیکو و چادرملو همگی در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند.

همچنین نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، فولاد مبارکه، ملی مس ایران، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌ خودرو، سرمایه‌گذاری غدیر و بانک تجارت بوده‌اند. 

امروز در فرابورس ایران در پایان معاملات، شاخص کل 251 واحد رشد کرده و به رقم 14 هزار و 715 واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از 961 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 2.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 737 هزار نوبت معامله به ارزش 5 هزار و 585 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای ذوب‌آهن، صبا تأمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ میدکو، بیمه پاسارگاد و بانک دی همگی در تقویت شاخص فرابورس بوده‌اند.

نمادهای پربیننده امروز مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، صنایع ماشین‌های اداری ایران، سیمان لار سبزوار، مادیران و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده‌اند. 

به گفته قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس تهران و فرابورس ایران به رقمی بیش از 5 هزار و 500 تریلیون تومان یعنی افزون بر کل جی‌دی‌پی کشور در یک‌سال رسیده است. 

کارشناسان با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس، توصیه می‌کنند تازه‌واردان در بازار بورس حتماً با تحلیل و مطالعه وارد شوند و از رفتارهای هیجانی در بازار خودداری کنند و پول‌های کناری و اضافی را برای سرمایه‌گذاری در بورس استفاده کنند و به هیچ‌وجه از خانه مورد استفاده یا ابزار کار و یا ماشین مورد استفاده خود برای فروش و حضور در بورس استفاده نکنند. چراکه ممکن است دچار زیان‌های جبران‌ناپذیر شوند و کارشناسان همواره می‌گویند سرمایه‌گذاری در بورس الزاماً همراه با ریسک و سود و زیان است و نباید سرمایه‌گذاران از بازار بورس فقط انتظار سودآوری و افزایش شاخص داشته باشند. 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  12