رشد شاخص کل بورس امروز ۱۳۹۹/04/08

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 25 هزار و 677 واحد روبرو شد و ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود 27 هزار میلیارد تومان رسید.

، بورس اوراق بهادار تهران این روزها مقصد سرمایه‌گذاری خانوارهای ایرانی است و در حالی که قبلا این بازار در حاشیه امنی قرار داشت و روزانه حدود 200 هزار نفر در آن معامله می‌کردند، امروزه تعداد معاملات در بورس تهران به بیش از 2 میلیون معامله‌گر می‌رسد.

در حالی که سال گذشته ارزش معاملات روزانه بورس و فرابورس به ندرت به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسید، امروز ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران به 27 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اکنون نوبت مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی و سازمان بورس است که زمینه‌ای فراهم کنند تا این حجم از معاملات و پول‌ها به جریان واقعی تولید و شرکت‌ها تزریق شود تا از این ره‌آورد رونقی در تولید و نوسازی صنایع حاضر در بورس و فرابورس ایجاد شود.

همچنین توصیه کارشناسان مبنی بر حضور در بازار سرمایه با پول پس انداز و کناری را باید مد نظر قرار داد تا در صورت کاهش شاخص، مردم دچار زیان و اختلال در نزدگی نشوند. حضور در بازار سرمایه همراه ریسک و سود و زیان است و نباید فقط انتظار سودآوری و رکورد شکنی از بازار داشته باشیم.

امروز معامله گران در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 16.1 میلیارد سهام وحق تقدم در قالب 2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 20هزار و 778 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

همچنین در فرابورس ایران نیز 6 هزار و 684 میلیارد تومان داد و ستد کردند که مجموع ارزش امروز معاملات بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به حدود 27 هزار میلیارد تومان رسیده است.

امروز شاخص کل بازار بورس 25 هزار و 677 واحد رشد کرده و به رقم 1 میلیون و 491 هزار و 955 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با کاهش 1443 واحد به رقم 440 هزار و 171 واحد رسید.

ارزش بازار شرکت‌های بورسی امروز به بیش از 5 میلیون و 514 هزار و 958 میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، بانک پارسیان، ملی مس، شستا، پالایش نفت اصفهان و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس را داشته‌اند.

امروز شاخص کل بورس 1.7 درصد، شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 1.7 درصد رشد کرده، شاخص کل با معیار هم وزن 33 صدم درصد، شاخص قیمت با معیار هم وزن 33 صدم درصد کاهش یافته و شاخص آزاد شناور 1.3 درصد رشد کرده، شاخص بازار اول دو درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم 1.3 درصد رشد کرد.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی‌مس، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، فولادمبارکه اصفهان، و گلوکوزان بوده‌اند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل 32 واحد رشد کرده و به رقم 16 هزار و 63 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از 1053 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 3.7 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 759 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 684 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گهرزمین، پتروشیمی مارون، و نیروی برق جهرم و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب و ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل ذوب‌آهن اصفهان، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی تندگویان،‌نیروی برق دماوند، سمگا، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و صنعتی تبرک بودند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  1