بخشودگی جرايم بیمه‌نامه‌ شخص‌ثالث موتورسيکلت‌ها در بیمه کوثر

همگام با بخشنامه بیمه مرکزی انجام می‌شود

طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی؛ در نمایندگی‌ها و شعب بیمه کوثر در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و اعلام مدیر اتومبیل بیمه کوثر، با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی، طرح بخشودگي جرايم ديرکرد خرید و تمديد بيمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی در بیمه کوثر اجرایی شده است و هم‌اکنون نمایندگی‌ها و شعب شرکت در سراسر کشور بدون دریافت جریمه، بیمه‌نامه شخص‌ثالث انواع موتورسیکلت‌ و ماشین‌الات کشاورزی را صادر می‌کنند.

مسعود یوسفی درباره این طرح گفت: طرح بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی در واقع يک حرکت ملي براي کاهش تعداد وسايل نقليه فاقد بيمه‌نامه است؛ چون بر اساس بخشنامه بیمه مرکزی، جرایم مربوط به نداشتن بيمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسيکلت‌ها و ماشين‌الات کشاورزي سراسر کشور از تاريخ اول تيرماه به مدت سه‌ماه بخشيده شده است و بیمه کوثر نیز برای گسترش فرهنگ بيمه‌گري و بيمه‌پذيري، با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانون بيمه شخص‌ثالث، این طرح را اجرا مي‌کند.

مدیر اتومبیل بیمه کوثر از راکبين موتورسيکلت‌ها براي بهره‌مندي از این فرصت دعوت کرد و افزود: بیمه کوثر از اول تیر تا 31شهریور سال99 به مدت سه‌ماه بخشودگی 100درصدی جرایم (موضوع بند«ب» ماده«24» قانون بيمه اجباری شخص‌ثالث) موتورسیکلت‌ها و ماشين‌الات کشاورزی فاقد بيمه‌نامه را اجرا می‌کند.

وی تاکید کرد: اين کار يک حرکت ملي براي کاهش تعداد وسايل نقليه فاقد بيمه‌نامه است و در واقع فرصت مناسبی برای مالکان موتورسيکلت‌ و ماشين‌الات کشاورزي فاقد بيمه‌نامه ايجاد شده است تا بتوانند از بخشودگي جرايم استفاده کنند.

یوسفی با تاکید بر اینکه ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین‌الات کشاورزی، خرید برخط آن از تارنمای بیمه کوثر است، افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به تارنمای شرکت به نشانی www.kins.ir قیمت بیمه شخص‌ثالث وسیله نقلیه خود را به‌سادگی مشاهده و خریداری کنند.

وی تصریح کرد: بیمه شخص‌ثالث موتورسیکلت و ماشین‌الات کشاورزی در پورتال بیمه کوثر، تا پایان شهریور ماه1399 بدون احتساب جریمه دیرکرد قابل خریداری است و اگر متقاضیان، شرایط خرید بیمه‌نامه اقساطی را داشته باشند –مثلا بازنشسته نیروهای مسلح باشند- نیز می‌توانند هنگام خرید بیمه‌نامه شخص‌ثالث، حق‌بیمه را به صورت اقساطی و کسر از حقوق و سایر افراد با مراجعه به نمایندگی‌ها با پرداخت 50درصد نقد و مبلغ باقی‌مانده را حداکثر در سه‌ماه پرداخت کنند.

مدیر اتومبیل بیمه کوثر با اشاره به برخی از مزایای بیمه‌نامه شخص‌ثالث، گفت: در بیمه شخص‌ثالث موتورسیکلت، به‌جز خسارت جانی و مالی اشخاص ثالث، خسارت جانی راننده مقصر حادثه هم پرداخت می‌شود، اما در حال حاضر علاوه بر اینکه ارایه خدمت به موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص‌ثالث جرم محسوب‌ می‌شود؛ نقل‌و‌انتقال موتورسیکلت‌های فاقد این بیمه‌نامه نیز ممکن نخواهد بود و این موتورسیکلت‌ها‌ پس از توقیف، ترخیص نخواهند شد.

وی تصریح کرد: بیمه‌ شخص‌ثالث برای همه، خصوصا ‌موتورسیکلت‌ها، اجباری است و از آنجایی که موتورسوار‌ها هنگام تصادف از امنیت کمتری نسبت به رانندگان خودرو برخوردار هستند،‌ باید از طرح اجباری شدن بیمه شخص‌ثالث استقبال بیشتری کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  1  =