آیا استارت آپهای بیمه ای در بازار شفافیت ایجاد کرده اند یا جنگ قیمتی؟

مدیر عامل یک استارت آپ بیمه ای می گوید، اولین ارزش افزوده‌ای که این استارت‌آپ ایجاد کرده شفافیت قیمت در بازار است . / از طرفی مدیران بازار بیمه می گویند: هم اکنون ما شاهد صدور بیمه نامه هایی هستیم که بعضا ۳۰۰ تا 700هزار تومان با استارت آپ ها اختلاف حق بیمه دارند در مقابل توجیه می نمایند ” که ما تبلیغات مان را جمع کرده ایم و هزینه ای که برای بیلبورد می‌دادیم روی تخفیف بیمه ثالث تمرکز داده ایم … “

به گزارش ریسک نیوز مدیر عامل یک شرکت استارت آپی با عنوان ازکی که چندی پیش اخباری مبنی بر ادغام آن با دو شرکت استارت آپی دیگر خبر ساز شده در یک گفتگوی رسانه ای اذعان داشته ، اولین ارزش افزوده‌ای که این استارت‌آپ ایجاد کرده شفافیت قیمت در بازار است.

گفته های این فعال حوزه استارت آپی در حالی است که نا متعادل سازی قیمتها از زمان شروع فعالیت برخی اینشورتک ها توسط بسیاری از فعالان بیمه ای در قالب انتقاداتی مطرح می شود.

ریسک نیوز در گفتگویی با مدیر بیمه های تومبیل یکی از شرکتهای بیمه که به زودی منتشر می شود روند قیمت گذاری در رشته ثالث با حضور انیشورتکها  را بررسی کرد.

به گفته این کارشناس در خصوص مواجهه با استارت آپ‌ها اگر مدیریت بهینه و هدفمندی صورت نپذیرد مشکل زا می گردد . هم اکنون ما شاهد صدور بیمه نامه هایی هستیم که بعضا ۳۰۰ تا 700هزار تومان با استارت آپ ها  اختلاف حق بیمه دارند در مقابل  توجیه می نمایند " که  ما تبلیغات مان  را جمع کرده ایم و هزینه ای که برای بیلبورد می‌دادیم روی تخفیف بیمه ثالث تمرکز داده ایم … " . این در حالیست که متولیان امر صدور مطابق قانون مجاز به تخفیف بیش از دو و نیم درصد روی هر بیمه نامه ثالث نمی باشند ولی استارت آپ ها بعضا ۸۰۰ هزار تومان تخفیف می‌دهند. این‌ تناقضات رفته رفته اعتماد‌ها را کمرنگ می‌کند.

در حالیکه این انتقاد مدتهاست ، از سوی شبکه فروش و فعالان بازار  مطرح می شود اما مدیر استارت آپ مذکوراولین ارزش افزوده‌ را ایجاد شفافیت قیمت در بازار عنوان کرده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  30