گزینه ای که مجددا تایید نشد / بیمه میهن و بلاتکلیفی هایش

ظاهرا تلاش های مجدد رحیم لوی برای اخذ تاییدیه از نهاد نظارتی نتیجه نگرفته و صلاحیت این گزینه مورد تایید واقع نشده است.

به گزارش ریسک نیوز در حالیکه در هفته های گذشته رسانه ها از عدم احراز صلاحیت رحیم لوی به عنوان گزینه پیشنهادی بیمه میهن خبر دادند، برخی منابع خبری از عدم تایید مجدد وی خبر می دهند.

گفته می شود تلاش ها برای احراز صلاحیت رحیم لوی نتیجه نگرفته و صلاحیت حرفه ای این گزینه پیشنهادی از سوی بیمه مرکزی تایید نشده است.

ابهامات در مورد نحوه معرفی این گزینه به بیمه مرکزی از ابتدا وجود داشت به طوریکه یک مقام اگاه در بیمه مرکزی از عدم معرفی رحیم لوی به نهاد نظارتی خبر داد.

ظاهرا تلاش های مجدد برای اخذ تاییدیه از نهاد نظارتی نتیجه نگرفته و صلاحیت این گزینه  مورد تایید واقع نشده است چرا بر اساس آیین نامه 90 داشتن ده سال سابق مدیریتی که 5 سال آن سوابق مدیریت بیمه ای باشد مورد تاکید است.

 
اما به هر روی بیمه میهن از بهمن ماه 98 تا کنون مجددا در بلاتکلیفی مدیریت می شود و این وضعیت می تواند برای بیمه گذاران و سهامدارانش نقطه هشداری مجدد باشد.
ماده ۵ آیین نامه 90 می گوید: بیمه مرکزی حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز پس از تاریخ تکمیل مدارک، در خصوص صلاحیت حرفه‌ای فرد پیشنهادی اعلام نظر خواهد نمود.

ماده ۱۰ آیین نامه 90 اذعان می دارد: مؤسسه بیمه موظف است حداکثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ لغو تاییدیه صلاحیت حرفه‌ای هر یک از کارکنان کلیدی، نسبت به معرفی فرد جایگزین اقدام نماید. در دوره مذکور مسئولیت سمت­ های بلاتصدی حسب مورد به عهده مدیرعامل، معاون فنی یا یکی از اعضای هیات مدیره مؤسسه بیمه خواهد بود. در هر حال چنانچه مؤسسه بیمه به هر علت ظرف مدت ۶۰ روز نسبت به معرفی فرد جایگزین واجد شرایط در یکی از سمت­های کارکنان کلیدی اقدام ننماید، بیمه مرکزی می­تواند در اجرای قانون تأسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‎‌گری، موضوع را همراه با پیشنهاد مشخص در شورای‌عالی‌بیمه مطرح نماید.  

نگاهی به روند معرفی گزینه مدیر عامل این شرکت بیمه و تایید صلاحیت وی نشان می دهد ، مدت تعیین شده آیین نامه به اتمام رسیده اما هنوز تکلیف مدیر عامل این شرکت مشخص نشده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×    =  4