سازمان جهانی بهداشت: هنوز به پیک همه‌گیری کرونا نرسیده‌ایم

سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه اعلام کرد که جهان هنوز به پیک (نقطه اوج) همه گیری بیماری «کووید ۱۹» نرسیده است.

تدروس آدهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت ضمن اشاره به شناسایی ۴۰۰ هزار فرد مبتلا در سطح جهان در طی روزهای آخر هفته گذشته از افزایش سرعت انتقال ویروس جدید کرونا سخن گفت. وی گفت: «هرچند به نظر می رسد که آمار مرگ و میر در سطح جهان تثبیت شده است اما در واقع تنها برخی کشورها به پیشرفت چشمگیری در زمینه کاهش تعداد جان باختگان دست یافته اند، این در حالی است که در بقیه کشورها شمار قربانیان همچنان در حال افزایش است.»

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت همچنین در واکنش به ابتلای ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل به بیماری «کووید ۱۹» برای او آرزوی سلامتی کرد. تدروس آدهانوم تاکید کرد که ابتلای ژائیر بولسونارو به نوع جدید ویروس کرونا نشان می دهد که «هیچ کشور و هیچ فردی» در برابر شیوع این ویروس مصون نیست.

رئيس جمهوری برزیل که طی ماه های گذشته بارها همه گیری «کووید ۱۹» را کم اهمیت جلوه داده بود روز سه شنبه اعلام کرد که نتیجه تست کرونایش مثبت بوده است.

یکی دیگر از مقامات سازمان جهانی بهداشت نیز روز سه شنبه در واکنش به نامه هشدارآمیز گروهی از دانشمندان درباره انتقال ویروس جدید کرونا از طریق هوا پذیرفت که «شواهدی» در این زمینه به دست آمده است. بیش از ۲۳۰ دانشمند از ۳۲ کشور جهان در نامه ای به سازمان جهانی بهداشت هشدار داده بودند که شواهد موجود از انتقال نوع جدید ویروس کرونا از طریق هوا حکایت دارد. آنها همچنین از این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد خواسته بودند که در توصیه های خود در مورد راه های پیشگیری از انتقال ویروس جدید کرونا تجدیدنظر کند.

همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان تاکنون جان دستکم ۵۳۵ هزار نفر را گرفته است. تعداد افرادی که تاکنون نتیجه تست کرونای آنها مثبت اعلام شده نیز به ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

منبع: یورونیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

33  −  31  =