واکنش‌ها به رد اعتبارنامه تاجگردون در مجلس

برخی نمایندگان در فضای مجازی به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران واکنش نشان دادند.

در پی رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون ، منتخب مردم گچساران وی در اولین پست اینستاگرامی خود نوشت: «مجلس رأی اعتماد به اعتبارنامه نداد؛ تمام آنچه که حجت بود ادا شد. مردم خونسردی خودشان را حفظ کنند.»

برخی نمایندگان از جمله ابراهیم رضایی، اقبال شاکری و روح‌الله نجابت نیز در صفحات شخصی خود در توییتر اقدام به انتشار رأی مخالفت خود در خصوص این اعتبارنامه کردند.

علی‌اصغر خانی رئیس کمیسیون تحقیق در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: « فرآیند طی شده در پرونده آقای  تاجگردون طبق پروتکل قانونی بوده است و تمام مراحل از شروع بررسی این پرونده در شعبه و از آنجا به کمیسیون تحقیق و از کمیسیون به صحن در همین روال قانونی صورت گرفت و با رأی امروز هم همه ما نمایندگان و مردم باید تابع قانون باشیم.»

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان نیز در توییتر خود نوشت: «همه نمایندگان، نماینده گچساران در مجلس هم هستند و بنده بطور خاص پاسخگوی مردم شریف و انقلابی گچساران و باشت تا زمان انتخاب نماینده جدید خواهم بود.»

مجتبی توانگر نماینده تهران نیز در توییتر خود نوشت: « پرونده  تاجگردون رو بستیم. ‏دستور کار  مجلس حل مشکل  معیشت است»

همچنین مجتبی رضاخواه نماینده تهران نیز در صفحه شخصی خود در توییتر این گونه نوشت: «یکی از دلایل رد اعتبارنامه تاجگردون، دفاع بد و مغلطه تعجب‌برانگیز پزشکیان بود.  ایشان با اشاره به حدیثی نتیجه گرفت که اگر کسی اتهامات علیه خودش را رد کند، باید آنها را نادیده گرفت!

‏پس نقش دادگاه چیست؟ از این پس تلاش می‌کنیم پیگیر حقوق مردم شریف و فهمیده باشت و گچساران هم باشیم.»

وی در توییت جداگانه‌ای نوشت: «اعتبارنامه آقای تاجگردون بعد از شنیدن ۱۵ دقیقه صحبت نماینده مخالفین و ۳۰ دقیقه دفاع ایشان و آقای پزشکیان رد شد.»

روح‌الله نجابت نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «این است مجلس انقلابی …» و رای به رد اعتبارنامه تاجگردون را «گام نخست مجلس یازدهم در مبارزه با فساد» خواند و افزود «مجلس نشان داد که عصاره فضائل ملت است. ان‌شاءالله تا آخر چنین می‌ماند.»

وی در توییت جداگانه‌ نوشت: ‏« به‌فضل الهی مجلس یازدهم از اولین آزمون خود سربلند بیرون آمد. انقلابی‌گری در عمل رخ نمایاند. عمل به وصیت امام گویای آن است که مکتب امام زنده است. ‏افزون بر مطالبات مردم استان فارس، تا انتخابات میان‌دوره‌ای به‌طور ویژه پیگیر مطالبات مردم عزیز  گچساران و باشت خواهم بود.»

وی در توییت دیگری نوشت:«با عبور مجلس از موضوع اعتبارنامه تاجگردون، اکنون مسأله همه نمایندگان مجلس یازدهم معیشت و معیشت و معیشت است ولاغیر.»

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان نیز توییتر خود نوشت: « بنابر نامه وزارت اطلاعات به عنوان مهمترین سند موجود، با اعتبارنامه آقای تاجگردون مخالفت کردم.

‏دعوای شخصی با کسی نداریم، اما حرمت و اعتبار جایگاه نمایندگی مجلس را باید حفظ کرد.»

حسن شجاعی علی آبادی عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در پایان نطق امروز خود با اشاره به رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در جلسه علنی امروز گفت:  قضاوتی راجع به درستی یا غلطی رد این اعتبار نامه ندارم، اما می‌خواهم به همه مردم حوزه گچساران اعلام کنم که چنین نیست که شما در مجلس نماینده‌ای نداشته باشید . همه ما نماینده مردم گچساران و باشت هستیم. اگر دیروز یک نفر از حقوق مردم گچساران و باشت دفاع می کرد امروز همه مجلس تا تعیین تکلیف نماینده آنها از حقوق آنها دفاع خواهد کرد.

غلامرضا نوری نماینده بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی رای‌گیری درباره اعتبارنامه منتخب گچساران در صحن علنی را خلاف قانون دانست و گفت‌ که این کار بدعتی در قانون‌گذاری بوده است.

در همین رابطه زهره الهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «آقای تاجگردون رد اعتبارنامه شما در جهت صیانت از خود شما و حفظ شان و جایگاه مجلس بود. امیدواریم رویه خود را اصلاح کنید. همه نمایندگان و مسئولین باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند.

ضمن احترام به رای مردم شریف باشت و گچساران ما نمایندگان آمادگی خود را برای دفاع از حقوق مردم شریف و عزیز باشت و گچساران اعلام میکنیم و در جهت رفع مشکلات این حوزه انتخابیه گام برخواهیم داشت.»

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین هم در توییتر خود نوشت: «مردم بدانند مجلس یازدهم شفافیت و نظارت و مبارزه بافساد را از درون خود آغازکرد. مسئولان نیز بدانند این ریل گذاری از مجلس آغاز شده و همه را دربر خواهدگرفت. بطور قطع  مبارزه با فساد مقدمه بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیز خواهدبود و نمایندگان اولویتی جز بهبود معیشت و اقتصاد مردم ندارند.»

علیرضا زاکانی هم در صفحه توییتر خود اینگونه نوشت: «هزاران درود و سلام بر ملت ایران بویژه مردم گچساران و باشت. ‏گرچه مجلس در اصلاح خود امروز گامی مهم برداشت ولی تازه در آغاز راهیم.  ‏ان شاء الله گام اصلی، حرکت در رفع مشکلات اقتصادی مردم خواهد بودکه بی شک خدمت به همگان علی الخصوص عزیزان  گچساران و باشت اولویت نمایندگان مجلس می باشد.»
جواد نیک‌بین نماینده مردم کاشمر هم در توییتر خود نوشت: « امروز به وظیفه قانونی خودم عمل کردم و از این پس نیز بنا به وظیفه انسانی و تعهد نمایندگی ملت، خودم را موظف می‌دانم تا مردم عزیز گچساران و باشت را نیز در مجلس شورای اسلامی نمایندگی کنم. ‏مجلس شورای اسلامی با تمام توان از مردم انقلابی گچساران و باشت، حمایت خواهد کرد.»

احمد نادری نماینده تهران در توییتر خود نوشت: « درود بر شهدای مظلوم استان کهکیلویه و بویراحمد و سلام بر مردم انقلابی آن.  ‏با افتخار اعلام می کنم از امروز در حد توانم پیگیر امور مربوط به مردم شریف حوزه انتخابیه گچساران و باشت خواهم بود.»

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  7  =  35